Hulp bij ebay

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Hulp bij ebay

Berichtdoor kiwi op 28 jan 2011 21:25

Ik heb een poos terug een tr. princeps besteld op Ebay in Frankrijk. Ik dacht dat ik dit betaald had, maar dus toch niet! Ik heb dit volgens cheque op naam gedaan maar klopt inderdaad niet en wil dit graag op de normale manier betalen. Ik snap er zelf niks meer van hoe ik dit kan veranderen en wil graag de aanbieder wel betalen en mijn princeps hebben. Wie kan mij uitleggen dit op een andere manier te betalen :oops: .

Quirijn
kiwi

33 bedankjes

Re: Hulp bij ebay

Berichtdoor Christophe op 28 jan 2011 21:41

Je kan op Ebay met Paypal betalen (ik geloof zelfs dat zij dit oorspronkelijk ontworpen hebben), maar persoonlijk doe ik het nog steeds het liefst me een bankoverschrijving. Je hebt dan juist zijn IBAN en BIC nummer nodig, samen met zijn volledige adres.

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 28 jan 2011 22:37

En paypal is weer aan je creditcard gekoppeld.
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 28 jan 2011 23:04

Geweldige combinatie,Ebay en Paypal ! Je moet hem inderdaad wel aan een creditcard koppelen zodat ze maandelijks je geld kunnen af- of bijschrijven van je bank/giro rekening. Ik ben al zo'n vijf jaar ingeschreven bij Ebay met een ruime 500 transacties en heb nog nooit enige moeilijkheden gehad.
Het heeft eigenlijk alleen maar voordelen: je kunt over de hele wereld betalingen doen,de verkoper ziet direct dat je betaald hebt en als koper kost een transactie je niets. Als je iets iets verkoopt, betaal je wel een percentage aan zowel Ebay als Paypal maar dat valt ook wel mee.
Nog een voordeel is dat ook webwinkels (buiten Ebay dus) ook vaak Paypal accepteren.
En wat betreft Ebay: met je account kun je op alle Ebay sites over de wereld en kun je vaak dingen kopen die elders veel goedkoper zijn dan hier. Voorbeeld: CD's bestellen in Amerika.Je moet er natuurlijk geen 25 tegelijk bestellen bij 1 verkoper van buiten de EU,want dan maak je kans dat je invoerrechten moet betalen.Ook planten kopen van buiten de EU is meestal niet mogelijk.Zaden zijn doorgaans geen probleem. Mocht je nog vragen hebben..... :thai:
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor kiwi op 28 jan 2011 23:13

Ja, dat snap ik maar hoe kan ik mijn betaling van cheque op naam nu veranderen in paypal. Dit wordt me niet duidelijk!
Groetjes Quirijn
kiwi

33 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 28 jan 2011 23:18

Als de betaling via cheque niet gelukt is,dan is er toch niets aan de hand :?: Ben je in ieder geval je geld niet kwijt. Ik zou de verkoper in ieder geval wel benaderen of hij de plant nog heeft.Als je de verkoper alsnog via Paypal zou willen betalen en je bent daar (nog) niet ingeschreven moet je dat natuurlijk eerst doen.In Ebay kun je de betaling indien nodig ongedaan maken. Ik snap alleen niet dat als de verkoper de mogelijkheid heeft gegeven tot een andere betaalwijze dan Paypal,dat dit dan niet gelukt is. :?
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 29 jan 2011 10:10

Als ik eerlijk ben dan kijk ik meestal verder op Ebay als ze geen paypal aanbieden.
Want je aankopen zijn ook verzekerd met paypal.

Met dat normale overschrijvings gedoe, kost veel meer tijd, moet de internationale bankgegevens hebben is eigenlijk veel lastiger.
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 29 jan 2011 12:59

orinoco schreef:Geweldige combinatie,Ebay en Paypal ! Je moet hem inderdaad wel aan een creditcard koppelen zodat ze maandelijks je geld kunnen af- of bijschrijven van je bank/giro rekening. Ik ben al zo'n vijf jaar ingeschreven bij Ebay met een ruime 500 transacties en heb nog nooit enige moeilijkheden gehad.
Het heeft eigenlijk alleen maar voordelen: je kunt over de hele wereld betalingen doen,de verkoper ziet direct dat je betaald hebt en als koper kost een transactie je niets. Als je iets iets verkoopt, betaal je wel een percentage aan zowel Ebay als Paypal maar dat valt ook wel mee.
Nog een voordeel is dat ook webwinkels (buiten Ebay dus) ook vaak Paypal accepteren.
En wat betreft Ebay: met je account kun je op alle Ebay sites over de wereld en kun je vaak dingen kopen die elders veel goedkoper zijn dan hier. Voorbeeld: CD's bestellen in Amerika.Je moet er natuurlijk geen 25 tegelijk bestellen bij 1 verkoper van buiten de EU,want dan maak je kans dat je invoerrechten moet betalen.Ook planten kopen van buiten de EU is meestal niet mogelijk.Zaden zijn doorgaans geen probleem. Mocht je nog vragen hebben..... :thai:

Niets meer aan toe te voegen. Zelfs op gewone websites probeer ik met Paypal te betalen, tenminste, als dat aangeboden wordt. Ik wist trouwens niet eens dat er nog cheques bestaan. En als die nog bestaan: het is niet mogelijk om een buitenlandse cheque te verzilveren bij de bank. Weet ik uit eigen ervaring.
(Ik kreeg ooit een cheque opgestuurd van een Fransman, waarop 900 euro was uitgeschreven, compleet met zijn handtekening etc., maar die kon ik dus niet verzilveren hier in Nederland.)

Ik zou lekker voor Paypal kiezen in het vervolg, je hebt dan ook nog kopersbescherming.
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor xride1 op 29 jan 2011 13:50

Tosaman; het is nog wel mogelijk om buitenlandse cheques te verzilveren als het een eurocheque is wel te verstaan. Dit is heel makkelijk om onder rembours te betalen, zo kan je eerst de koopwaar inspecteren en als je het niet aanstaat betaal je niet en laat je de spullen gewoon terug meenemen. Een bankcheque kan je enkel in het land innen waar deze is uitgeschreven.
groeten,
xride1

14 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 29 jan 2011 14:12

Ik doe regelmatig zaken op Ebay en schrijf altijd het verschuldigd bedrag over via de bank,dit is tot op heden altijd goed gegaan,je moet wel even kijken hoelang de verkoper staat ingeschreven en of zijn feedback oke is.Ik weet dat dit een zeker risico met zich meebrengt maar tot op heden geen negatieve ervaring.Uiteraard voor buitenlandse overboekingen het EBAN nr en eventuele BIC code.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips