de mens is niet goed bezig

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: de mens is niet goed bezig

Berichtdoor turtleboy op 27 feb 2013 12:02

hoe zeggen ze dat ook alweer? o ja begin bij jezelf :lol:
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 27 feb 2013 13:22

Ik doe mijn best Bert, zal niet zolang meer duren ;)
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 27 feb 2013 14:24

Niet vergeten dat jij ook tot dat ras behoort he Eduard ;)
Iedereen stelt zijn leven voorop en beschouwd al de rest als ondergeschikt aan dit streven.
Met een andere mentaliteit zou er al veel kunnen opgelost worden maar we leven nu eenmaal in een regelrechte wegwerp maatschappij en we zijn ontegensprekelijk met veel te veel.
Als je al gewoon al het vuil dat de straat of de natuur in word gegooid ziet omdat men te lui is om een vuilbak te gebruiken. Daar mogen ze van mij veel strengere en/of hogere boetes op kleven maar de overheden zijn op zich ook niet echt onschuldig te noemen. Veel smerige of ronduit gevaarlijke troep word gewoon naar onderontwikkelde of kansarme landen getransporteerd en daar al dan niet simpelweg in de grond gestoken of op een hoop gegooid. Zag laatst een reportage daarover op tv. Kon niet geloven wat ik zag en was er letterlijk niet goed van. Bijvoorbeeld oude scheepswrakken die gesloopt worden in achterbuurten waar de olie zo uitloopt het zeewater of de grond in (terwijl de arbeiders die er aan werken in de meest onveilige omstandigheden tegen een hongerloon een dodentol betalen van gemiddeld 18 doden per maand zonder dat daar een haan naar kraait!). Vuilnisbelten met afmetingen waar ik simpelweg niet bij kan welke dan constant branden (allemaal de lucht in) terwijl de bevolking er in letterlijk een mist van vliegen en ander ongedierte ondertussen naar "eetbare" of bruikbare dingen zoekt. Kernafval die in oude mijnen of steengroeven gedumpt word welke dan worden toegegooid, lekkende vaten met giftig afval die gewoon in loodsen vlak bij arme woonwijken worden opgeslagen. Achteraan dat pand liep een beekje van de samengekomen chemicaliën dat borrelde en pruttelde weg van de loods... Rondom zie je dan spelende kinderen.
Allemaal te maken met grof geld en het elders gaan dumpen is goedkoper dan het zelf verwerken terwijl ondertussen toch het geld flink uit onze beurzen geklopt worden onder het mom van milieubescherming e.d.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 27 feb 2013 15:17

Dat zeg ik nu net Michael, ben niets beter dan de rest, al heb ik wel als kind geleerd afval nooit op straat te gooien maar thuis in de prullenbak, en mijn tuin vol staan met bomen voor het filteren van de smerige lucht, meer kan ik niet doen :fluiten:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 27 feb 2013 15:58

Eduard schreef:Dat zeg ik nu net Michael, ben niets beter dan de rest, al heb ik wel als kind geleerd afval nooit op straat te gooien maar thuis in de prullenbak, en mijn tuin vol staan met bomen voor het filteren van de smerige lucht, meer kan ik niet doen :fluiten:

Je zou op straat alles wat je tegenkomt in de prullenbak kunnen gooien :fluiten:

Probleem is dat sommige mensen gewoon geen rekening houden met andere mensen of het milieu.
Ik kan me voorstellen dat als je ergens bent en dat er een stukje papier wegwaait of iets dergelijks. Maar vaak is het gewoon puur gemakzucht om iets op de grond te gooien.

Het gaat soms zelfs zo ver dat iemand vlakbij een prullenbak staat en zijn afval alsnog op straat gooit. En daar kan ik dus goed boos om worden :evil:

Ik ben helemaal voor afval scheiden etc. Maar helaas gaat daar ook nogal wat mis...
Het plastic afval bijvoorbeeld wordt wel opgehaald, maar het grootste deel wordt niet gerecycled. Gewoon omdat er veel te veel verschillende soorten plastic worden ingeleverd.

Er is geloof ik ook een onderzoek aan de gang over microvervuiling. Ze gebruiken in veel producten, o.a. make-up miniscule bolletjes plastic. Dat is een vervuiling die je niet ziet maar wel degelijk impact kan hebben.

Om een of andere reden zou ik een paar natuurrampen (zolang t maar ver weg is :fluiten: ) niet erg vinden :fluiten:
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 27 feb 2013 16:08

Ach,deze discussie kun je blijven voeren dat is water naar de zee dragen,de homo sapiens verander je niet,zit in de genen!
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Rico op 27 feb 2013 20:18

Om een of andere reden zou ik een paar natuurrampen (zolang t maar ver weg is :fluiten: ) niet erg vinden :fluiten:

amen :thai:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor hexina op 28 feb 2013 12:09

het is idd een albatros. Prachtige beesten. De mens moet zich diep schamen.
Helaas is het aan de orde van de dag. Wij vervuilen en de natuur betaald hier de zware tol voor. Triest tries en nog eens triest. :oops:
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor Bryan*75 op 28 feb 2013 15:48

Dennis_S schreef:Ik ken het filmpje. Maar het is maar een van de vele dingen waarvan ik me eigenlijk heeel erg schaam om mens te zijn....

Ik steun jou hier heel erg in! Ik denk dat er heel veel mensen zich schamen. Alleen denk ik dat wij niet heel erg veel kunnen doen. Economie draait hier alleen om pure WINST. Ik denk niet dat dit snel zal veranderen jammer genoeg, Schrijnend!

Grtz Bryan
Bryan*75

17 bedankjes

Berichtdoor Bryan*75 op 28 feb 2013 16:18

Dit vond ik eerder deze dagen,
http://www.hln.be/hln/nl/2656/Global-Wa ... arde.dhtml

mijn voorkeur gaat naar idee 4,5 en 6. Maar bij die zelfgemaakte bomen hoop ik dat ze de andere bomen niet nog meer kappen. En wa dachten jullie van massa plantage in de woestijn is eerder bewezen. 100.000 bomen in de woestijn lijkt mij de echte oplossing.
Wat vinden jullie?
Grtz Bryan
Bryan*75

17 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips