Eduard schreef:Dat zeg ik nu net Michael, ben niets beter dan de rest, al heb ik wel als kind geleerd afval nooit op straat te gooien maar thuis in de prullenbak, en mijn tuin vol staan met bomen voor het filteren van de smerige lucht, meer kan ik niet doen

Je zou op straat alles wat je tegenkomt in de prullenbak kunnen gooien
Probleem is dat sommige mensen gewoon geen rekening houden met andere mensen of het milieu.
Ik kan me voorstellen dat als je ergens bent en dat er een stukje papier wegwaait of iets dergelijks. Maar vaak is het gewoon puur gemakzucht om iets op de grond te gooien.
Het gaat soms zelfs zo ver dat iemand vlakbij een prullenbak staat en zijn afval alsnog op straat gooit. En daar kan ik dus goed boos om worden
Ik ben helemaal voor afval scheiden etc. Maar helaas gaat daar ook nogal wat mis...
Het plastic afval bijvoorbeeld wordt wel opgehaald, maar het grootste deel wordt niet gerecycled. Gewoon omdat er veel te veel verschillende soorten plastic worden ingeleverd.
Er is geloof ik ook een onderzoek aan de gang over microvervuiling. Ze gebruiken in veel producten, o.a. make-up miniscule bolletjes plastic. Dat is een vervuiling die je niet ziet maar wel degelijk impact kan hebben.
Om een of andere reden zou ik een paar natuurrampen (zolang t maar ver weg is

) niet erg vinden