Bing(Bot),google(Bot),MSN Bot, MSN Bot Media

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Bing(Bot),google(Bot),MSN Bot, MSN Bot Media

Berichtdoor Christophe op 11 dec 2011 23:59

EDUARD schreef:Heeft dat ook te maken dat op die manier info zo ongevraagt op google site's terechtkomt?

Wat bedoel je precies? Dat informatie ongevraagd in de zoekresultaten van Google terecht komt bedoel je?

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 12 dec 2011 12:28

Ja de foto's, en dan met de verwijzing naar... of gaat dit vanzelf?
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 12 dec 2011 19:05

Wel, in principe kan alles wat je op internet zet in de zoekresultaten van Google terecht komen. Van zodra je het publiek beschikbaar maakt, gaat Google ervan uit dat het geïndexeerd mag worden. Dit gaat inderdaad automatisch. ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 19 dec 2011 15:50

Wel, in principe kan alles wat je op internet zet in de zoekresultaten van Google terecht komen. Van zodra je het publiek beschikbaar maakt, gaat Google ervan uit dat het geïndexeerd mag worden. Dit gaat inderdaad automatisch. ;)

Daarom staan sommige fora ook gewoon op verborgen tenzij je een geregistreerd account hebt. Niet echt handig natuurlijk als je nieuwe leden wilt :fluiten:

Overigens heb ik net een account aangemaakt voor de wiki mocht ik nog wat interessants heb om te plaatsten. Het viel me op dat er voor de registratie niets anders benodig is dan een email, gebruikersnaam en wachtwoord. Dit maakt het erg makkelijk voor crawlers/bots om een stapel accounts aan te maken. Wordt hier nog wat aan gedaan? :?
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 19 dec 2011 17:30

Hoi,

Ons forum heeft een goede spamfilter, maar de wiki laat te wensen over. Het probleem hier is dat dit niet zo gebruiksvriendelijk is (voor de beheerder) om te gebruiken. Je moet letterlijk de code zelf zitten aanpassen, er is dus geen handig controlepaneel ...

Ik heb gemerkt dat er veel spaminschrijvingen zijn geweest. Ik ga deze eerst opruimen, en hun wijzigingen ongedaan maken. Voorlopig heb ik nieuwe inschrijvingen op non-actief gezet. Hier moet ik een spamfiltertje voor maken.

Je kan als lid wel nog aanpassingen maken. ;) Onder welke gebruikersnaam ben jij geregistreerd? Kwestie dat ik jou niet als vergissing verwijder hé :)

Grtjs!
Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 19 dec 2011 18:05

Gewoon dezelfde nick als hier ;) Itrme dus.

De meeste sites werken bij inschrijvingen met behulp van Captcha aangezien bots deze (nog) niet op kunnen lossen. Maar is dit echt lastig om te implementeren?

Niet dat ik je de les wil lezen over websites beheren ofzo :lol:
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 19 dec 2011 18:22

Bots kunnen wel degelijk een captcha lezen, behalve zeer complexe en dan nog vinden ze omwegen ;) De beste methode is om een vraag te stellen die enkel een mens kan oplossen. Zo vragen we bij het registreren op het forum of water nat of droog is. Een mens weet dit, maar een bot weet daar niet wat in te vullen. Of een vraag stellen die zeer specifiek is voor die bepaalde website; bv. de kleur van het logo. Dat is zowat de beste methode.

Sinds we deze gebruiken op het forum hebben we niet één spaminschrijving meer gehad :)

Op de wiki heb ik net alle spampagina's verwijderd, nu de spamgebruikers nog :roll:

Grtz en bedankt om met de wiki te helpen!

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips