Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Mate op 08 jan 2026 16:27

Na een familieberaad gehouden te hebben, is besloten dat we toch wat maatregelen gaan nemen om de gevoeligere planten te beschermen.

Omdat het vanaf morgen tot zaterdag ochtend gaat regenen/sneeuwen, hebben we besloten om rond de butia en de Phoenix een licht slang te wikkelen maar dat verder nog niet in te pakken. De palmen in zijn geheel worden niet ingepakt maar na de neerslag wel de stammen. Hierdoor blijft als het goed is de grond en de kern vorstvrij. Het blad is dus aan de elementen overgeleverd. Verder heb ik de Aloe Aristata, de Aloe Arborescense en de P.CanariensisxReclinata en P. Theophrasti voorzien van een lichtslang en zeil. Voor de zekerheid heb ik ook nog deels de C.Humilis voorzien van een zeil zodat deze niet te nat wordt voor de zware vorst invalt. Wie weet was het allemaal voor niks en valt het allemaal mee maar ik heb weer een paar uur lol en voldoende beweging gehad. :lol:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate

360 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 08 jan 2026 21:52

Verwachting is net bijgesteld naar -10 in plaats van -14. Morgen hopelijk nog wat eraf ;)
Dennis_S

355 bedankjes

Berichtdoor tankton op 09 jan 2026 11:14

Wat een gezeik zeg met al die vorst en sneeuw. Opeens besef je pas hoe lekker afgelopen jaren waren
We are here to care for the garden
tankton

43 bedankjes

Berichtdoor Mate op 09 jan 2026 13:28

Nou inderdaad..

hier is het wederom bijgesteld naar -5. Ook de duur van de vorst lijkt minder lang te worden. Alles is wel echt klets en klets nat. Geen sneeuw meer te bekennen.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate

360 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 09 jan 2026 14:32

Hier is het juist bijgesteld naar -11/-12. Ik zit vrij beschut, hopelijk blijft het onder de -10. Ik zag toch ook -9 ingetekend voor west NL?
Dennis_S

355 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips