Temperaturen

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Temperaturen

Berichtdoor Exotic Life op 19 dec 2010 21:07

Ik weet uiteraard niet hoe het in Belgie zit, maar er lijken na de sneeuwval die sommige delen van NL nu in zijn greep heeft opklaringen voorbij te komen. Voor als nog lijkt het vooral noordwest/noord NL georienteerd met als gevolg dat KNMI voor temperaturen tot -14 graden gaat. Jan Visser een andere Nederlandse weerman gaat zelfs voor mogelijk -16 tijdens die opklaringen.

KNMI. "Vandaag en morgen: Met name in het zuidoosten vanavond nog sneeuw
In de zuidoostelijke helft van het land sneeuwt het vanavond nog nu en dan. Met name in de heuvels van Limburg kan er nog flink wat sneeuw bij vallen. De temperatuur ligt tussen -7 graden in het noordoosten en net onder het vriespunt in Zeeland. De wind is oost tot noordoost en zwak tot matig, rond kracht 3.
Aan het begin van de nacht verlaat de sneeuw het land en klaart het in het noorden en noordwesten wat op, er ontstaan mogelijk enkele mistbanken. Bij weinig wind en opklaringen kan het lokaal streng vriezen met minimumtemperaturen tot ongeveer -14 graden. Elders, onder het wolkendek, vriest het 3 tot 8 graden."

De mensen waar het sneeuwt vannacht of bewolkt blijft mogen in feite blij zijn, en indien je tedere planten buiten heb staan misschien toch wel interessant om licht alert te zijn. -16 temperaturen zijn regelrechte trachy killers onder deze omstandigheden, of in ieder geval een flinke beschadigde factor.

Robbin
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 19 dec 2010 21:08

Rotterdam ---> 19h00 ---> -6 graden

Is zo'n 20 cm sneeuw gevallen.
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 19 dec 2010 21:58

Steenbergen (NB) --> -4.0C op het moment.

Totaal aan sneeuw hier zo'n 15 centimeter nu, buitengebieden ligt wel wat meer maar dat is moeilijk te schatten doordat de wind flink met de hoogtes heeft gespeeld.
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 19 dec 2010 22:13

We zijn hier dit jaar al goed gespaard geweest van extreme minima vind ik. :) Vorig jaar was het anders... :s

Deze winter is -6°C het koudste wat ik gemeten heb geloof ik. Nu ligt er hier een dik pak sneeuw en is het -1,2°C.

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 20 dec 2010 00:38

:roll:

Nou ik heb toch echt een keer -11 graden in de voortuin gezien, ik heb nog voor de zekerheid met me ogen geknipperd maar het was echt zo.
De thermometer hangt op 1.30 meter hoogte in de volle wind, maar het apparaat meet geen gevoelstemperatuur, het was echt - 11 graden.

Rotterdam ---> 23h00 ---> - 6.5 graden
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor amourath op 20 dec 2010 00:41

Wsnbm, jij woont dan ook niet in Keerbergen :) Vreemd genoeg is het idnerdaad al een pak kouder geweest in de kustregionen, normaalgezien is dat altijd zachter dan het binnenland maar deze winter dus niet.
Erna woont niet ver van de kust en heeft al veel lagere temperaturen gekregen dan ik, andere winters is dat omgekeerd.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 20 dec 2010 00:44

Heyyy hallo,

wsnbm = John

Nee ik woon (gelukkig ;) ) niet in Keerbergen, maar hij schreef

"
We zijn hier dit jaar al goed gespaard geweest van extreme minima vind ik. Vorig jaar was het anders... :s

"

Daar reageerde ik op, ik dacht dat hij het algemeen bedoelde en niet alleen de mensen in Keerbergen?!
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor amourath op 20 dec 2010 00:46

wsnbm schreef:
"
We zijn hier dit jaar al goed gespaard geweest van extreme minima vind ik. Vorig jaar was het anders... :s

"

Daar reageerde ik op, ik dacht dat hij het algemeen bedoelde en niet alleen de mensen in Keerbergen?!

Onder "hier" versta ik toch regio Keerbergen hoor ;)

Als ik zeg: "er is hier een pak sneeuw gevallen"... dan bedoel ik toch ook bij mij thuis eh, en niet in de volledige Benelux :mrgreen:

Ondertussen is het "hier" gestopt met sneeuwen... benieuwd wat voor taferelen dat morgenvroeg gaat geven... :?
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 20 dec 2010 11:05

Rotterdam ---> nog steeds -6 graden ---> wel droog gelukkig.

Aankomende nacht schijnt het echt heel koud te worden :o
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor amourath op 20 dec 2010 11:39

wsnbm schreef:Rotterdam ---> nog steeds -6 graden ---> wel droog gelukkig.

Aankomende nacht schijnt het echt heel koud te worden :o

... maar het goeie nieuws is, dat het daarna wat zachter wordt! ;)
amourath

112 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips