Opendeurdagen Europalms 20 en 21 juni!

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Opendeurdagen Europalms 20 en 21 juni!

Berichtdoor Christophe op 15 jun 2009 20:05

Je bent zeker welkom, Palmpje! ;)
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Opendeurdagen Europalms 20 en 21 juni!

Berichtdoor TropiRo op 20 jun 2009 21:07

Vandaag bij Europalms geweest en heb gevonden wat ik zocht, om eerlijk te zijn had ik er wel meer van verwacht. Daar ook nog even met Christophe plantjes geruild en later kwam ik hem weer tegen bij Canna-banana en daar heb ik me ogen uitgekeken in hun sier tuin, ze hebben daar echt mooie Musa soorten staan.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Opendeurdagen Europalms 20 en 21 juni!

Berichtdoor Christophe op 20 jun 2009 23:16

Ik had wat meer volk verwacht maar denk dat de meeste mensen na de middag en op zondag komen. De siertuin bij Canna banana is echt prachtig! Heb je de vijver met de kikkers ook opgemerkt TropiRo? Het zat er vol van. Als je er voorbij wandelde sprongen ze allemaal in het water :)
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Opendeurdagen Europalms 20 en 21 juni!

Berichtdoor palmpje op 21 jun 2009 20:19

Hallo

Ik had er ook wat meer van verwacht (niet van volk maar van dimensies van de zaak), hoewel ik toch tevreden ben met de musa en ensete soorten die ik heb gekocht (vooral met de Musella Lasiocarpa die ik al lang wilde), alsook wat palm zaailingen (Trachycarpus Takil, , Latistectus, Manipur Nepal en Wagnerius).

Op zich wel een compacte zaak. Van op straat is dan ook niet zo zichtbaar dat er een plantenkwekerij achter huist.
Een mooie palm in je eigen tuin is een waar genot! Iedere morgen ben ik weer nieuwsgierig om te kijken hoe mijn tuin er uit ziet!
Avatar gebruiker
palmpje
 
Berichten: 112
Geregistreerd: 27 apr 2009 20:38
1 bedankjes

Re: Opendeurdagen Europalms 20 en 21 juni!

Berichtdoor Christophe op 22 jun 2009 00:43

Mja, er staat toch het een en het ander in James zijn achtertuin hoor :D Ik kijk er altijd mijn ogen uit ;)

Maar het is inderdaad niet met grote glazen serres en personeel dat informatie verschaft en zo, maar dat heeft ook wel iets ...

In de zomer van 2010 (op zijn vroegst) wordt de hele zaak echter naar de nieuwe locatie verhuisd. Dit is niet zo ver van waar hij nu zit. Ben er wel benieuwd naar want het wordt een pak groter!
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Opendeurdagen Europalms 20 en 21 juni!

Berichtdoor palmpje op 24 jun 2009 21:14

Aha dat zijn mooie vooruitzichten ! dat zal de zaak wel goed doen. Hij heeft inderdaad mooie en uitzonderlijke planten die elders praktisch onvindbaar zijn. Ik was alleen met de website in mijn achterhoofd er naar toe gegaan met het idee dat het een winkel was met personeel etc. zoals je beschrijft. De website is immers ook heel verzorgd.
Een mooie palm in je eigen tuin is een waar genot! Iedere morgen ben ik weer nieuwsgierig om te kijken hoe mijn tuin er uit ziet!
Avatar gebruiker
palmpje
 
Berichten: 112
Geregistreerd: 27 apr 2009 20:38
1 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten