parkingverkoop palmen

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: parkingverkoop palmen

Berichtdoor shusui op 04 jun 2011 23:12

Idd, Genker plantencentrum is ook altijd de moeite.
Ik ben er vorig jaar eens geweest en was zeer verrast van het assortiment exoten.

Voor het arboretum mag je gerust wat tijd uittrekken hoor, als je alles wilt zien natuurlijk.
Ik ben er nu al vrij vaak geweest en ontdek nog steeds hoekjes en planten die ik nog niet gezien had. In vergelijking met andere arboretums wordt in Bokrijk vrij veel geëxpirimenteerd met speciale (exotische) planten.
Vooral Magnolia en voorheen Manglietia soorten , maar ook wintergroene eiken, Arisaema's, Trachycarpus fortunei, nainital, manipur, Bamboe, Musa...
En de winters zijn er ook heel streng dus het is een goede referentie voor wat kan en niet kan, hier in de koudere landsdelen.

Gr,
Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 05 jun 2011 16:13

Hey Marco, ik vond de rit zeker de moeite hoor, vooral Genker plantencentrum was de moeite. En de kennissen waren ook blij me nog eens te zien... ;)
Hier de foto's van het aangeschafte goed, niet echt heel speciaal hoor maar ben er wel blij mee.. :)

Afbeelding
Afbeelding

Thx voor de info Sven, ik ga er zeker nog eens naartoe en idd als ik wat meer tijd heb zodat ik veel kan zien.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Roeland op 05 jun 2011 17:09

dit is de palm wat ik gekocht heb bij de parkingverkoop.
er stonden veel kromme stammen tussen.

heb dan ook naar de dikte en hoogte gekeken.

Afbeelding

Afbeelding

Groeten
Roeland
Roeland

7 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 05 jun 2011 20:50

ben er ook geweest en vond de palmen een beetje een schande dat ze deze verkochten, zo smal en zo weinig lichtgroene bladeren dat deze hadden, ben direct terug de auto in gegaan :D en ze gelaten voor wat ze waren, mijn basjoos hebben dikkere "stammen" dan de meeste palmen daar. Jij hebt nog een goed exemplaar gevonden, gelukkig.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips