Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor junglegarden op 25 dec 2012 16:18

Remy schreef:Vandaag mooi weer. Heb de bananen ook maar even buitengezet en een luizenbehandeling gegeven.
En ja hoor, 2 trachy's zijn alweer aan het groeien. Een paar weken terug waren alle speren dicht, nu zijn ze open aan het gaan. Als dat maar goed gaat...

Nu je het zegt, bij mij zie ik de speren van sommige trachy 's ook opengaan in de tuin maar of dat nu echt groei is betwijfel ik, in ieder geval hoop ik dat echte diepvrieskou de rest van de winter uitblijft en dat zal zo te zien zeker tot ver in januari zijn omdat het in west Rusland ook niet verwacht wordt de komende tijd.
junglegarden

11 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 25 dec 2012 17:19

Het is wel degelijk groei hoor en is ook normaal bij deze temps. Kan ook geen kwaad hoor en is zelf beter tegen al dat nat, zo blijft de speer niet stilstaan :thumb_up:
1 tot 1,5cm op drie dagen is wel al veel Rico, hoe warm is het dan in de garage bij je, duidelijk iets te warm. Over welke palmen spreek we dan Rico ? Kunnen ze niet buiten droog staan, zou veel beter zijn, zeker nu met deze zachte temps. Krijgen ze in ieder geval meer licht wat belangrijk is.
De dreigende koude in Rusland gaat inderdaad wat minderen wat alleen maar goed nieuws is natuurlijk voor ons, is er nog minder kans op vorst ! :thumb_up:
Het mag van mij zo blijven, het gaat ook weer harder waaien wat niet zo leuk is maar toch best voor onze plantjes met al deze nattigheid dus daar ben ik ook niet droevig om :thumb_up: De dagen gaan voorbij en wat gepasseerd is kan men ons niet meer afnemen ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 25 dec 2012 18:55

Van de temperaturen hoor je mij niet klagen, maar die aanhoudende wind en nattigheid vindt ik wel jammer.
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor Rico op 25 dec 2012 21:00

De laatste paar dagen/week is de temp. Ongeveer hetzelfde als buiten. Ik heb overdag de deur vaak gewoon open staan en de kachel staat ook uit. Het licht valt mee. Ik heb er twee tl's boven hangen op een tijdschakelaar en deze branden ongeveer 6 uur per dag. Gelijk met het licht buiten. Het is een grote en een kleine Brahea armata waar ik het bij gezien en gemeten heb.
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Rico op 25 dec 2012 21:09

De twee stipjes (op de groene stelen dus hè, niet die ene op de afgeknipte bruine) stonden Zaterdag op gelijke hoogte... :?

Afbeelding
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Dalmatee op 26 dec 2012 00:04

Hier ook lichte groei bij de armata, humilis en wagerianussen waargenomen. De rest niet echt bekeken. Ook de musa,s na het afkappen zo'n 3cm nieuwe groei.

Temps zijn goed maar als ik toch moet klagen mag het zonnetje wel its langer en vaker schijnen :thumb_up:

Bijna lente :roll:

Groetjes.
Dalmatee

5 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 26 dec 2012 12:10

Tja de buiten temp zijn hier al dagen rond de 10 tot 12° en gisteren veel zon,deze dag ook al de hele tijd zon .Ik zet de Butia en Jubaea tent wel met de gleuf de maximum open maar het wordt snel te warm door de doorzichtige plastief folie.Op dagen zoals vandaag haal ik in de tent 22°,te warm denk ik .Maar als invalide kan ik niet veel werk aan om steeds aan de tenten te werken,denk dat ze nog steeds groeien want vorst hadden ze nog niet deze winter in de tenten.
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 26 dec 2012 13:07

Ik heb de indruk dat zelfs de gazon reeds terug begint te groeien. Achtereen moeten we in Januari ons gras nog afrijden. :lol:

Hier staan anderzijds de vochtbestendige planten terug buiten.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 26 dec 2012 13:30

Ben dik tevreden met dit weer alleen al om de energie kosten,maar het kan zomaar omslaan als de Russische beer naar beneden komt.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Rico op 26 dec 2012 15:08

Ik ben niet zo bang voor die beer. Ik heb mijn hele tuin omringt met berenklemmen :thumb_up: Oftewel, noppenfolie en lichtslang :lol:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips