Temperaturen

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Temperaturen

Berichtdoor carex op 03 dec 2010 13:53

Vanmorgen thuis -8 en buiten de bebouwde kom -11.
Groeten Bart.
carex

25 bedankjes

Berichtdoor erna op 03 dec 2010 13:56

Dejagere schreef:
erna schreef:neen, want ondertussen is het nu al - 10,3... dat zal hopelijk binnen een halfuurtje wel terug verbeteren.

groetjes, Erna

Ben je wel zeker,Ik woon hier dicht bij Amourath,die zag een -6,5° ,ik woon daar ook dichtbij en had Tmin van- 7,2°,zou toch niet veel kouder kunnen zijn dicht bij de kust.Er ligt hier een 10 cm sneeuw.Gr Eddy

Heel zeker, spijtig genoeg. De temperatuur is dan stilaan beginnen verhogen.. ben wel wat geschrokken, zelfs vorig jaar geen - 10 gehad (dezelfde thermometer)
Ondertussen schijnt de zon volop, en is het nu - 1,8. Ik zit nu toch te wachten op de positieve temperaturen volgens het weerbericht zouden die eraan moeten komen..

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 03 dec 2010 14:06

erna schreef:
Dejagere schreef:
erna schreef:neen, want ondertussen is het nu al - 10,3... dat zal hopelijk binnen een halfuurtje wel terug verbeteren.

groetjes, Erna

inderdaad zag net op het nieuws dat de Belgische kust de koudste temp van vandaag had -13° zelfs gemeten door opklaringen aan de kust.
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor amourath op 03 dec 2010 14:59

erna schreef: De temperatuur is dan stilaan beginnen verhogen.. ben wel wat geschrokken, zelfs vorig jaar geen - 10 gehad (dezelfde thermometer)
Ondertussen schijnt de zon volop, en is het nu - 1,8. Ik zit nu toch te wachten op de positieve temperaturen volgens het weerbericht zouden die eraan moeten komen..

Dat zal pas voor morgen zijn denk ik... vannacht nog even koud (weliswaar al minder dan vorige nacht) en dan wordt het tijdelijk wat zachter: 's Nachts nog lichte vrieskou maar overdag licht positieve temperaturen. Het mag zo blijven dan voor de rest van de winter wat mij betreft... als ik sneeuw wil, ga ik wel skiëen :roll:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 03 dec 2010 15:26

wsnbm schreef:Vanmorgen:

Rotterdam -11 graden, vraag me af waar die smok blijft???

Bij jouw in de tuin toch niet zeker? Rotterdam airport is het station van KNMI op de actuele knmi kaart en dat is altijd kouder als midden in Rotterdam zelf. Den haag hetzelfde verhaal, loosduinen -10 gemeten maar in de stad zelf -7 wat overigens voor haagse begrippen ook steen en steenkoud te noemen is.

Robbin
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 03 dec 2010 15:31

Dejagere schreef:inderdaad zag net op het nieuws dat de Belgische kust de koudste temp van vandaag had -13° zelfs gemeten door opklaringen aan de kust.

Klopt. Ik was vanochtend ook vroeg wakker en volgde het weerwoord forum op de voet en daar kwamen melden van -13 in zowel Koksijde, Oostende en Middelkerke, het kouds was de Belgische Kuststrook. Ik moest direct denken aan Erna maar ook Kristof uit met al zijn Butia soorten, en nog veel meer zeer tedere planten. Was benieuwd of hij die tijdelijke kas boven zijn Livistona en dergelijke nog vorstvij heeft weten te houden...

Wat sneeuw, windstille condities en opklaringen al niet kunnen doen onder invloed van transportkou. Die transport is overigens mede schuldig aan het feit dat de dagtemperaturen ook maar niet boven 0 willen komen. Vanaf zaterdag lijkt er lichte dooi aan te komen met 3/5 graden overdag en -1/+1 voor de nachten, dat zou een hele verademing zijn voor even.

Hier niet mijn laagste temperatuur overtroffen van de afgelopen 2 winters maar ik heb nog nooit zulke ijsdagen meegemaakt als sinds woensdag. Die maximum temperaturen waren voor de afgelopen 2 winters vaak mijn absolute minimum temperaturen.. :?

Robbin
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 03 dec 2010 15:32

Wat te denken van Engeland en Schotland, Aberdeen daalde tot -14! Ergens in het midden van engeland temperaturen tot -18! Nu wonen op die -18 plekken weinig exotenliefhebbers maar ook aan kusten daar daalde het tot -6 a -7 waar normaal gesproken zelden lager wordt gemeten als -2/-3... Of de bijna 30 cm hoge sneeuwdek rondom Londen...

Wat een start...
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor erna op 03 dec 2010 16:10

Exotic Life schreef:
Dejagere schreef:inderdaad zag net op het nieuws dat de Belgische kust de koudste temp van vandaag had -13° zelfs gemeten door opklaringen aan de kust.

Klopt. Ik was vanochtend ook vroeg wakker en volgde het weerwoord forum op de voet en daar kwamen melden van -13 in zowel Koksijde, Oostende en Middelkerke, het kouds was de Belgische Kuststrook. Ik moest direct denken aan Erna maar ook Kristof uit met al zijn Butia soorten, en nog veel meer zeer tedere planten. Was benieuwd of hij die tijdelijke kas boven zijn Livistona en dergelijke nog vorstvij heeft weten te houden

Robbin

Gelukkig genoeg voorzorgen genomen, zo hebben we vorige zaterdag nog 2 kleine elektr. kacheltjes gaan halen ( 14 euro/stuk ), en die bij de meest kwetsbare planten gezet, er staan nu in totaal 5 van dergelijke toestelletjes in de 'kotjes', en ze werken goed.
Mijn man heeft het nacht - en dagverbruik elektriciteit gemeten, en we komen met alle bescherming ( lampen inbegrepen ) aan een kostprijs van ongeveer 6 euro per nacht ( we hebben nachttarief ) en overdag ongeveer 10 euro. Vandaag is het de eerste dag dat we alles constant laten branden, het is hier momenteel terug - 2,4 graden. Dus die - 3 dat men voorspeld heeft voor deze nacht ( enkele dagen geleden) zal ook zeker niet kloppen.
Van Kristof weet ik niets, ik hoop echt dat hij alles wat beschermd heeft.
groetjes,
Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor Dennis29 op 03 dec 2010 17:19

Er is 10 centimeter sneeuw gevallen, hartstikke mooi maar natuurlijk vreselijk voor de palmen.
Gelukkig gaat het morgen al dooien :) .
Dennis29

0 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 03 dec 2010 19:04

Exotic Life schreef:
wsnbm schreef:Vanmorgen:

Rotterdam -11 graden, vraag me af waar die smok blijft???

Bij jouw in de tuin toch niet zeker? Rotterdam airport is het station van KNMI op de actuele knmi kaart en dat is altijd kouder als midden in Rotterdam zelf. Den haag hetzelfde verhaal, loosduinen -10 gemeten maar in de stad zelf -7 wat overigens voor haagse begrippen ook steen en steenkoud te noemen is.

Robbin

De thermometer gaf vanmorgen -11 aan, meter staat wel in de volle wind, sneeuw, regen alles, maar hij gaf het echt aan :shock:

Kijk maar op teletekst pagina 705 3e pagina Rotterdam min 11.1 graden.

Ik woon niet in het centrum maar in een buitenwijk, tegen Nesselande en Ommoord aan.
Ik zag op de snelweg inderdaad richting het centrum een graad of 3 oplopen en in Pernis weer omlaag gaan naar -9.

Ik woon minder dan 10 km van Rotterdam Airport af.
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips