Dejagere schreef:inderdaad zag net op het nieuws dat de Belgische kust de koudste temp van vandaag had -13° zelfs gemeten door opklaringen aan de kust.
Klopt. Ik was vanochtend ook vroeg wakker en volgde het weerwoord forum op de voet en daar kwamen melden van -13 in zowel Koksijde, Oostende en Middelkerke, het kouds was de Belgische Kuststrook. Ik moest direct denken aan Erna maar ook Kristof uit met al zijn Butia soorten, en nog veel meer zeer tedere planten. Was benieuwd of hij die tijdelijke kas boven zijn Livistona en dergelijke nog vorstvij heeft weten te houden...
Wat sneeuw, windstille condities en opklaringen al niet kunnen doen onder invloed van transportkou. Die transport is overigens mede schuldig aan het feit dat de dagtemperaturen ook maar niet boven 0 willen komen. Vanaf zaterdag lijkt er lichte dooi aan te komen met 3/5 graden overdag en -1/+1 voor de nachten, dat zou een hele verademing zijn voor even.
Hier niet mijn laagste temperatuur overtroffen van de afgelopen 2 winters maar ik heb nog nooit zulke ijsdagen meegemaakt als sinds woensdag. Die maximum temperaturen waren voor de afgelopen 2 winters vaak mijn absolute minimum temperaturen..
Robbin