Palmhunter

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Palmhunter

Berichtdoor Hitch op 17 nov 2014 12:36

Iemand die iets meer weet over de reden waarom de website van Palmhunter en al 14 dagen uitligt?
Is die er mee gestopt of is dit eerder te wijten aan een technisch probleem?
Hitch

156 bedankjes

Re: Palmhunter

Berichtdoor jos944 op 17 nov 2014 12:47

is het www.palmhunterS.be
of is het www.palmhunter.be?

ik kom namelijk wel op palmhunterS (met een S).
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944

135 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 17 nov 2014 12:52

Palmhunter is voor zijn exotische plantenaanbod en zijn originele website.
Palmhunters is voor zijn nieuw opgestarte aanbieding van gewone tuinplanten.
Het is mede daardoor dat ik mij afvraag of hij met Palmhunter zelf eigenlijk nog wel doorgaat, temeer daar ik dit jaar merkte dat hij veel planten niet meer in stock had en het zo'n beetje het idee gaf dat hij aan het afbouwen was.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 19 dec 2014 19:28

De oorspronkelijke site van Palmhunter is nu helemaal verdwenen. Ik merk nogthans wel dat hij op verscheidene zoekertjessites nog aktief Trachycarpus aanbied. Eigenaardig. Eerst dacht ik dat het misschien overschotten waren maar er staat wel degelijk bij dat het nieuw binnengekomen exemplaren zijn.
Ik heb hem een dikke maand terug een mailtje gestuurd of hij nog handelde in exotische planten maar ik heb daar nooit antwoord op gekregen.
Als hij er mee gestopt is vind ik dit toch wel jammer. Weer een speler minder op de markt die eens wat anders aanbied dan enkel Trachycarpus fortunei en Oleae europeae en Musa basjoo.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor palmguy op 19 dec 2014 20:34

Hallo

Ik heb ook contact opgenomen met Marc een 2 tal weken geleden en kreeg het volgende bericht terug
Hij weet niet dat ik dit hier copy / paste maar ik zie er geen schending van het vertrouwen in, corrigeer me dat jullie dit anders zien.

Dag Guy ,

Inderdaad,de website 'palmhunter' is uit de ether maar luistert nu naar de naam 'palmhunters'.
De website was teveel verouderd vandaar het 'nieuwe kleedje'.

Het is de bedoeling vanaf het voorjaar een categorie Mediterrane planten aan te maken, welliswaar zal het assortiment een stuk kleiner worden dan vroeger,bv.brahea,sabal,washingtonia zal in mindere mate aangeboden worden gezien de interesse vrij zwak is geworden bij de plantenliefhebbers.
Maar andere interessante planten zoals tetrapanax,yucca soorten,trachycarpus variëteiten zullen zeker worden opgenomen,enfin de meer winterharde('??) soorten .

Prettige feestdagen en tot een volgende graag
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 19 dec 2014 22:42

OK, dat verduidelijkt het één en ander.
Jammer alleszins dat Marc is overgestapt naar de meer commerciële planten maar wel begrijpelijk.
Eén ding is wel zeker en dat is dat als deze winter de trend aanhoud de exotische plantenaanbieders dit zeer snel positief zullen gewaar worden omdat de interesse in dit soort planten meteen terug een boost zal krijgen. Ik merk dat ook in mijn directe omgeving zowel in de straat als op het werk. Mensen willen wel eens wat anders hebben in de tuin en experimenteren dan met een Musa basjoo en een Trachycarpus fortunei of een Chamaerops humilis. Deze worden dan ook bij manier van spreken op iedere hoek van de straat aangeboden dezer dagen al is het vaak met de meest onjuiste informatie.
Voor de mensen die al langer met de hobby bezig zijn en die dan ook eens wat anders willen proberen blijft het toch moeilijk om apartere soorten vast te krijgen,... laat staan betaalbaar.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 20 dec 2014 10:46

Dit jaar was bij mij vooral de washingtonia, wagnerianus en brahea populair. ..wss omdat fortunei overal te koop w aangeboden. Ik merk op dat mensen iets anders willen en dit meestal combineren met een mooie grote pot.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 20 dec 2014 12:19

Zo gaat dat altijd in een hobby he :lol:
Als je er mee begint vind je die Musa basjoo, dat vijgenboompje en die T. fortunei de max maar als je er even mee bezig blijft wil je toch altijd die specialere/zeldzamere dingen of je wilt het trapje op wat risicograad betreft maar dan ga je ook weer net een stapje verder en begint doorgedreven te beschermen/bijwarmen maar dan heb je ook iets speciaals wat je buurman niet meteen heeft.
De aard van het beestje he :lol: Typisch menselijk trekje...
Hitch

156 bedankjes

Keer terug naar Nieuws en tips