Lavameel

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Lavameel

Berichtdoor Gouden HandPalm op 05 feb 2015 16:29

Na lang zoeken eindelijk gevonden bij mij in de stad: lavameel, verpulverd lavagesteente, ideale aanvullling voor organische en anorganische bemesting. Ze hadden het bij mij in een reformwinkel die ook veel zaden voor biologische moestuinen levert.

Je kan ook bij een beeldhouwer bij je in de buurt langs gaan en een blok tufsteen op de kop tikken. Maar dan moet je het wel zelf zien te verpulveren met een hamer. Maar het loont de moeite.

Volgens veel kwekers gaat er niks boven lava als het gaat om een beetje vruchtbaarheid aan de grond te geven.

Afbeelding
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Re: Lavameel

Berichtdoor jann op 05 feb 2015 17:18

Hier heb ik vroeger ooit lavameel gekocht: info@emnatuurlijk.nl
maar ik weet niet of dat nog zo is.

jann
jann

18 bedankjes

Berichtdoor draco op 05 feb 2015 17:22

Voor liefhebbers die graag zelf klooien met grondmengsels biedt dit adres een ruim assortiment : http://www.boerengoed.nu Ik heb er geen belang bij ;)
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor Gouden HandPalm op 05 feb 2015 17:39

Dat was inderdaad de site waarop ik las dat hun producten bij wederverkopers in Amsterdam leverbaar waren. Ben dus even op de fiets gestapt om 5 kilo te halen.

Je kunt het ook online bestellen, maar het is even zoeken want de site zit niet echt gebeuiksvriendelijk in elkaar...
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Berichtdoor draco op 05 feb 2015 18:30

Gouden HandPalm schreef:Dat was inderdaad de site waarop ik las dat hun producten bij wederverkopers in Amsterdam leverbaar waren. Ben dus even op de fiets gestapt om 5 kilo te halen.

Je kunt het ook online bestellen, maar het is even zoeken want de site zit niet echt gebeuiksvriendelijk in elkaar...

Makkelijk te vinden zijn ze evenmin. Afgelopen zomer heb ik er een voorraad cocos potgrond opgehaald.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Keer terug naar Nieuws en tips