Openbare verkoop 2000 palmbomen ( NL )

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Openbare verkoop 2000 palmbomen ( NL )

Berichtdoor draco op 25 jun 2010 12:46

Palmbomen en keramische potten
Online veiling van ca. 2000 palmbomen Trachycarpus Wagnerianus en een grote partij keramische potten afkomstig van Wagneri B.V. te Rijnsburg.

Bedrijf dat deze online veiling organiseert
TROOSTWIJK VEILINGEN
Overschiestraat 59
1062 XD Amsterdam [Nederland]
Telefoon: +31 (20) 6666 500
Fax: +31 (20) 6666 501

http://www.troostwijkauctions.com/nl/wa ... /01-13231/

http://www.troostwijkauctions.com/nl/wa ... -13231/00/
draco

Re: Openbare verkoop 2000 palmbomen ( NL )

Berichtdoor draco op 25 jun 2010 12:53

heb ff zitten nadenken , voor wie hier liefhebber van is
in zo'n geval als deze online veiling , zou het bijv geen slecht idee zijn om ( voor wie echt interesse heeft in aankoop van palmen daar ) in groep een aankoop te doen , want voor zover ik kan zien zullen er vele palmen in (grote ) loten ( = meerdere tegelijk ) verkocht worden , en dan kan je in groep zo'n lot aankopen en heb je voor een appel en een ei , misschien meerdere palmen voor jou ( waar je bijv anders voor hetzelfde bedrag maar 1 zou kunnen kopen )
iets om in de groep hier te gooien ?????
draco

Berichtdoor Tropical Bart op 25 jun 2010 19:28

Bij mijn weten al de 3e keer deze veilingen van Wagneri ;)
Vanaf pagina 19 bij diversen staan de boomvarens
SUPPPPPEEEERRRRR !!!!
Tropical Bart

7 bedankjes

Berichtdoor RichardM op 25 jun 2010 20:09

Tropical Bart schreef:Bij mijn weten al de 3e keer deze veilingen van Wagneri ;)
Vanaf pagina 19 bij diversen staan de boomvarens

Ik heb ook inderdaad al verschillende veilingen dan dit bedrijf voorbij zien komen.
Zijn er mensen hier op het forum die hier al eens wat leuke palmen vandaan hebben gehaald?
Groeten,
Richard
RichardM

0 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 26 jun 2010 10:07

Er staat wel hoeveel kavels er zijn, maar niet het aantal palmen per kavel. Iemand idee hoe dat zit?

Edit*: Ik zie het al. Kavel is per 1 stuks, tenzij er bv 2x vermeld staat.
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor draco op 26 jun 2010 14:39

Tosaman schreef:Er staat wel hoeveel kavels er zijn, maar niet het aantal palmen per kavel. Iemand idee hoe dat zit?

Edit*: Ik zie het al. Kavel is per 1 stuks, tenzij er bv 2x vermeld staat.

ik dacht gezien te hebben bij diversen dat er kavels zijn van 20 palmen en meer in 1 kavel , die nu genoteerd staan aan 360 € , dit wil zeggen 18 € per palm ( tuurlijk nog btw en opgeld erbij rekenen , maar dan nog doe je een "koopje" )
stel dat je zo'n kavel kunt kopen met een groep van 10 personen , dan zal je iets van 45 € à 50 € per persoon uitgeven en heb je 2 palmen ( nog niet de prijs van wat je zou betalen voor 1 palm ) en kan je eventueel die 2é palm verder verkopen
dingen om toch eens over na te denken , voor wie zinnens is kortelings palmen aan te kopen
draco

Berichtdoor Tosaman op 28 jun 2010 11:04

Zo te zien is er weinig animo. Op zich zou ik wel mee willen doen, ware het niet dat die palmen op 6 juli opgehaald moeten worden. Laat dat nou net een dag zijn dat ik moet werken en geen vrij kan krijgen :x
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor griphuz op 28 jun 2010 16:37

Ik heb al eens een hele partij gewonnen hiermee. Goede prijs, maar kwalitatief slechte planten.
Het probleem is dat je je planten niet uit mag zoeken, maar een vast kavel koopt, en daar zitten natuurlijk niet de mooiste planten in,...ook exemplaren zonder wortels (!!).
Als je wel uit zou mogen zoeken zitten er hier en daar wat mooie tussen, maar over 't algemeen redden ze de winter niet als je ze meteen in volle grond zet in 't voorjaar, zo zwak zijn ze (zeker deze winters).
Dit is voor de verkoper (Wagneri B.V.) een erg lucratieve manier van palmen verkopen, die overigens niks met een faillisement of mislukte import te maken heeft, laat je niks wijsmaken! (Dit is in het verleden geroepen, waardoor massa's mensen natuurlijk op de goedkope palmen afkwamen)

Marktplaats staat inmiddels vol met palmen die afkomstig zijn van deze firma (de palmen zelf komen uit Korea). De prijzen op marktplaats zijn dan weer aangepast aan net iets minder dan bij Intratuin soms, zodat de tussenhandelaar/beunhaas er ook nog wat (soms wel erg veel) aan verdient.
Ik dacht die grap dus ook even te gaan uithalen, maar durf een aantal exemplaren gewoon niet te verkopen uit goed fatsoen, enkelen hadden dus geen enkele wortel en alleen maar lelijk blad.

Boomvarens die daar op de site staan zijn gemeten incusief pot, dus da's ook verradelijk als je wilt weten wat hij normaal kost. Komt nog eens bij dat je ook weer nietmag uitzoeken en wel eens met lelijke exemplaren thuis zou kunnen komen,....uhm,...je moet natuurlijk wel alles zelf ophalen...in Amsterdam.

Groetjes,
Remko.
Geïnteresseerd in varens?
Kijk eens op http://nederlandse-varenvereniging.nl/forum/
griphuz

48 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 28 jun 2010 20:28

Hmmm, vandaar zo weinig interesse...
Je noemt een aantal punten waar ik niet eens aan gedacht had!
M.a.w. links laten liggen dus.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor draco op 28 jun 2010 20:58

Tosaman schreef:Hmmm, vandaar zo weinig interesse...
Je noemt een aantal punten waar ik niet eens aan gedacht had!
M.a.w. links laten liggen dus.

idem dito hier
geen verdere interesse meer
ik zal mijn palmen wel hier vinden
berichtje mag voor mijn part gesloten of verwijdert worden , of zou moeten zijn dat iemand anders zich toch riskeert , maar ik niet
draco

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips