Hondje...

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Hondje...

Berichtdoor Nosferatu op 22 maart 2011 21:19

Hey ik heb thuis een hondje (Cavalier King Charles). Aangezien het een mannetje is, is de kans groot dat hij regelmatig zijn poot zal opheffen bij mijn musa's en trachy's ... kan dit eigenlijk kwaad??
Nosferatu

15 bedankjes

Re: Hondje...

Berichtdoor Christophe op 22 maart 2011 22:19

Goeie vraag eigenlijk! De Musa's zullen er in ieder geval meer last van hebben dan de palmen, maar ben nieuwsgierig voor de ervaring van leden.

Groeten,
Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 22 maart 2011 23:29

Mijn buurman zijn buxushaag was langs 1 kant volledig dood omdat zijn hondje er altijd tegen ging plassen, dus ik vrees dat het voor bananen en palmen ook niet goed is.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor palmguy op 22 maart 2011 23:44

Hallo allen,

een hond kun je iets leren en iets afleren
ik zit met 2 katten hier, in hun ogen heb ik ongevraagd planten in hun tuin gezet, ik zie het al gebeuren dat mijn kattin de trachies als krabpaal gaat gebruiken eens dat ze een mooie stam hebben en onze kater moet vanzelfsprekend zijn tuin afbakenen op de gekende manier.

Groetjes
Laatst bijgewerkt door palmguy op 24 maart 2011 12:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Berichtdoor amourath op 23 maart 2011 00:30

palmguy schreef:ik zie het al gebeuren dat mijn kattin de trachies als krabpaal gaan gebruiken eens dat ze een mooie stam hebben

Oe da ge 't weet... :mrgreen: gelukkig merkt die boom daar niks van!

Afbeelding
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 23 maart 2011 13:32

Als een hondje een keer zijn poot tegen een redelijke Trachy om de zoveel weken eens opheft gaat de palm geen zichtbare schade hebben ondervind ik zelf met mijn Malteser.Als de hond dit een paar keer per week doet heb je misschien wel problemen.Ik zorg dat mij hond er niet goed aankan en leer het hem af.Voor mij Butia eriospatha heb ik enkele bijna onzichtbare visdraden gespannen voor alle zekerheid want ik reken enkel Trachycarpus bij de hele sterke soorten.Mijn hond kan ook niet overal in de tuin,bij de Jubaea kan hij normaal niet,als ik de voordeur opendoe loopt hij wel eens naar de Jubaea en als hij ertegen plast giet ik er wat water op om de urine te verdunnen,sproeier staat hier toch altijd klaar door de droge grond hier.Tot nu toe heb ik nog geen nadelen gezien door tegen grote planten te plassen meestal heeft hij dezelde plaats op de rand van voetpad en gazon,waar wel al jaren een kale plek is in het gazon dus,mja beter daar dan tegen de planten.Mijn hond loopt gelukkig wel niet graag in de planten en volgt steevast de paadjes.Gr Eddy
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor dest_planten op 23 maart 2011 14:56

Hoi,

Het is daarom dat mijn 2 honden teefjes zijn. Die plassen al zittend en niet tegen een boom of struik ;)

Groeten,

Stefan
dest_planten

50 bedankjes

Keer terug naar Nieuws en tips