door Dejagere op 23 maart 2011 13:32
Als een hondje een keer zijn poot tegen een redelijke Trachy om de zoveel weken eens opheft gaat de palm geen zichtbare schade hebben ondervind ik zelf met mijn Malteser.Als de hond dit een paar keer per week doet heb je misschien wel problemen.Ik zorg dat mij hond er niet goed aankan en leer het hem af.Voor mij Butia eriospatha heb ik enkele bijna onzichtbare visdraden gespannen voor alle zekerheid want ik reken enkel Trachycarpus bij de hele sterke soorten.Mijn hond kan ook niet overal in de tuin,bij de Jubaea kan hij normaal niet,als ik de voordeur opendoe loopt hij wel eens naar de Jubaea en als hij ertegen plast giet ik er wat water op om de urine te verdunnen,sproeier staat hier toch altijd klaar door de droge grond hier.Tot nu toe heb ik nog geen nadelen gezien door tegen grote planten te plassen meestal heeft hij dezelde plaats op de rand van voetpad en gazon,waar wel al jaren een kale plek is in het gazon dus,mja beter daar dan tegen de planten.Mijn hond loopt gelukkig wel niet graag in de planten en volgt steevast de paadjes.Gr Eddy