Chelsea Flower Show 2011

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Chelsea Flower Show 2011

Berichtdoor orinoco op 22 mei 2011 20:27

Voor degenen die BBC op de televisie kunnen ontvangen: deze week weer dagelijks verslaggeving over dit evenement.Zowel 's middags als 's avonds zijn er uitzendingen geprogrammeerd.
Voor een compleet overzicht: http://www.bbc.co.uk/chelsea en dan aanklikken op BBC TV coverage.
Vanavond was er alvast een voorproefje te zien en het wordt weer een bonte verscheidenheid aan showtuinen.Of deze nou redelijkerwijs haalbaar of onhaalbaar zijn voor de gemiddelde tuinier...
Toppunt van decadentie vond ik wel de Ierse inzending van de bekende tuinarchitect Diarmuid Gavin met een soort van "zwevend" tuinprieel hangend aan een kraanauto... :shock: Weet nog wel van een vroegere werkgever dat de huur daarvan op vele honderden euro's per uur kwam!
Maar ook genoeg te zien wat meer realistisch is.Zoals altijd weer met inzendingen van over de hele wereld (Caraiben,Australie,Canada e.v.a.).
Let wel: de middaguitzendingen zijn geen herhalingen van de avonduitzendingen.

Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Re: Chelsea Flower Show 2011

Berichtdoor plasta op 22 mei 2011 21:01

Dank je voor de goede tip.
Ooit eens een keer het idee gehad om mijn tuin (bij een vorig huis) aan te leggen naar een idee/ontwerp van Diarmuid Gavin.

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 23 mei 2011 12:42

Wellicht ten overvloede,maar hou er rekening mee dat we een tijdverschil hebben t.o.v. Engeland.
Bijvoorbeeld 20:00 uur daar is 21:00 uur bij ons... ;)

Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor Sodiac op 24 mei 2011 00:11

Ik heb vanavond een deel gezien en heb wel heel speciale planten voorbij zien komen in zeer mooie tuinen. Bedankt voor de aanrader dus!
Sodiac

41 bedankjes

Keer terug naar Nieuws en tips