GeL schreef:Robbin,
is het de bedoeling dat Belgen deze enquete ook invullen? Ik zie dat je als eerste item de gemeente moet invullen. Heb je rekening gehouden dat je daar dan ook Belgische gemeenten zal in terug vinden?
Doe je de studie tot over de landsgrenzen, of is het de bedoeling dat je de resultaten enkel zal projecteren op Nederland?
Grtz,
Michel
Hallo Michel,
Bedankt voor de reactie. Ik heb inderdaad rekening gehouden dat er Belgische gemeenten in terugkomen. Echter is het een breed onderzoek en is de enquete op 3 manieren uitgevoerd. Namelijk gewoon op straat, in samenwerking met een tuincentra voor de deur en nu via 2 exotenforums. Dit is bewust gedaan om te kijken of er tussen deze drie manieren ook nog verschillen in op te merken zijn. Het klopt dat er enkele vragen invloed hebben op de eigen gemeente terwijl de meeste contacten op dit moment binnen de nederlandse landsgrenzen liggen. Een ander deel van de enquete heeft echter invloed op het algemene beeld. Daarnaast had ik tijdens de mondeling enquete afname eveneens een aantal bezoekers van Belgische oorsprong voor me die ik eveneens de enquete heb voorgelegd. Om die 2 redenen heb ik in mijn bericht niet gezet dat Belgische leden niet mogen deelnemen.
Tijdens het analyseren van alle gegevens kan ik later dan besluiten hoe ik dergelijke informatie wil verwerken. Ik kan beter nu wat meer informatie hebben dan nu heel beperkt zijn en bij het verwerken ervan erachter komen dat ik beter wat breder had kunnen vragen. Dus indien je graag mee zou willen werken aan de enquete, hoef je Belgie als land zeker niet als barriere te zien.

Gr. Robbin