Verschil slakkenkorrels

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Verschil slakkenkorrels

Berichtdoor Mul60 op 16 jul 2012 22:27

Heb 2x nematoden gesproeid maar ze komen nu toch weer tevoorschijn en ze vreten weer behoorlijk aan de planten.
Welk slakkenmiddel gebruiken jullie, ik vraag me af of er een verschillend resultaat is.

Bayer SmartBayt voorkomt slakkenvraat van huisjesslakken en naaktslakken aan planten. De korrels op natuurlijke basis kunnen worden toegepast in een omgeving waar kinderen en huisdieren aanwezig zijn. Productkenmerken korrels op natuurlijke basis kan worden toegepast in de buurt van kinderen en huisdieren stopt vraat aan planten direct hoge regenbestendigheid tegen huisjes- en naaktslakken Verpakking 400 g
of
Bayer Metald® slakkenkorrels Metald N slakkenkorrels is een lokmiddel in korrelvorm ter bestrijding van huis- en naaktslakken. Productkenmerken goede lokaaswerking hoge regenbestendigheid Verpakking 400 gram
Mul60

47 bedankjes

Re: Verschil slakkenkorrels

Berichtdoor s.janssen op 16 jul 2012 22:40

Ik gebruik een ''oude'' blauwe slakkenkorrel die de slakken binnen 4 uur dood en dat kan je zien door de lege huisjes er omheen. Vorig jaar erg veel vraat bij de agaves, om niet goed van te worden.. :?

Cacaodoppen wil ook nog wel eens helpen om hosta's ofzo ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Peleroly op 16 jul 2012 23:13

Met het huidige weer heb ik ook meer last van slakken (hoofdzakelijk naaktslakken). Ik gebruik hier en daar wel slakkenkorrel maar heb toch het meeste resultaat door ze gewoon weg te vangen. Overdag verstoppen ze zich maar als het donker wordt komen ze massaal uit hun schuilplaatsen gekropen en kan je ze gewoon verzamelen.
Peter
Peleroly

48 bedankjes

Berichtdoor Mul60 op 17 jul 2012 07:16

s.janssen schreef:Ik gebruik een ''oude'' blauwe slakkenkorrel die de slakken binnen 4 uur dood en dat kan je zien door de lege huisjes er omheen. Vorig jaar erg veel vraat bij de agaves, om niet goed van te worden.. :?

Cacaodoppen wil ook nog wel eens helpen om hosta's ofzo ;)

Nematoden behandeling 2x.....Cacaodoppen liggen er.......Schoteltjes bier geprobeerd (verkeerde merk denk ik :lol: )
Maar wat zijn de "oude" blauwe slakkenkorrels.Welke gebruik je dan?
Een van de genoemde ?

Beestjes worden hier ook gevangen, ook nog hele kleintjes die onder stenen liggen.... maar schijnbaar zitten er hier genoeg.
Mul60

47 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 17 jul 2012 08:38

EscarGo van ecostyle altijd goede ervaringen mee, niet schadelijk voor je huisdieren etc. En slakken vinden ze ook niet fijn.
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 17 jul 2012 08:51

Itrme schreef:EscarGo van ecostyle altijd goede ervaringen mee, niet schadelijk voor je huisdieren etc. En slakken vinden ze ook niet fijn.

Deze gebruik ik hier ook. Vooral veel naaktslakken, ze zijn gek op de nieuwe schijven van de Opuntia's.
Ondanks het gebruik van deze korrels toch vraat op meerdere schijven. Als je het met deze regen 1 avond durft te vergeten ben je de volgende ochtend meteen de sjaak. Korreltjes zijn smorgens ook altijd verdwenen.

Groet, Richard
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Keer terug naar Nieuws en tips