Ervaringen Marktplaats.nl

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Ervaringen Marktplaats.nl

Berichtdoor erna op 14 sep 2012 09:38

Hallo allemaal,

Mijn zoon werd opgelicht door iemand uit Purmerend die 170 euro heeft ontvangen, maar de produkten nooit heeft opgestuurd. Dat is nu al meer dan een maand geleden..
Marktplaats werd verwittigd, en wij kregen als antwoord : 1. dat we de internetpolitie niet kunnen inschakelen omdat we geen burgernummer hebben ( omdat we Belg zijn), en 2. dat ze deze persoon maar kunnen verwijderen als er meerdere klachten zijn.. dus, moeten er eerst meerdere mensen opgelicht worden vooraleer ze die persoon aanspreken.

Is dat normaal ?
Weet iemand wat wij hieraan kunnen doen ?
Ondertussen heb ik wel een mailtje gestuurd naar de politie van Purmerend, maar daar ook nog geen reactie van gekregen.

We hebben ondertussen wel bij Marktplaats het privé email adres, en het persoonlijk adres van deze man gevraagd, maar dat zullen we waarschijnlijk toch niet krijgen.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Re: Ervaringen Marktplaats.nl

Berichtdoor Carlo op 14 sep 2012 09:59

Als ie nog gewoon actief is dan kun je bijvoorbeeld je via een ander e-mail adres, je als iemand anders voordoen en bij hem aanmelden als geintereseerde in zijn aangeboden product. Heel misschien dat je op die manier iets meer van hem te weten kan komen. Met een paar gegevens kun je vaak al heel wat info vergaren op internet.
Je kunt zeggen dat je in de buurt woont en het product wil komen afhalen. Een frequente oplichter zal hier echter niet op in gaan omdat ie in feite niets te leveren heeft.
Ken je iemand bij de bank dan kan die je adresgegevens verstrekken maar uiteraard mogen ze dat officieel niet.
Er bestaan ook sites waar alle gegevens en misdrijven van internet oplichters verzameld worden. Meld daar je verhaal met alle gegevens die je hebt.
Een vriend van me is ook eens opgelicht bij de koop van een i-phone die hij nooit gekregen heeft.
De bankgegevens kwamen uit tilburg terwijl de persoon hier in Dongen een paar straten verderop bleek te wonen. Samen met nog 8 gedupeerden hebben ze deze persoon een huisbezoekje gebracht. Na tussenkomst van de politie heeft ie zich aangegeven en alle mensen terugbetaald.
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor erna op 14 sep 2012 10:05

hallo Carlo,

Enkele weken terug heb ik inderdaad zelf een mailtje gestuurd dat ik interesse had, maar daarop is geen antwoord gekomen.
Ondertussen zijn alle advertenties van deze man verwijderd..
Vermits ik zijn bankgegevens heb zal ik eens proberen via de bank aan meer gegevens te komen. Maar zoals je zegt mogen de banken dat niet geven. Enfin, ik probeer het toch.

groetjes, en bedankt voor de informatie,

Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor Esther op 14 sep 2012 10:38

Hoi Erna,

Het is mij ook al eens overkomen, maar ik heb uiteindelijk mijn geld teruggekregen via deze site: http://www.opgeletopinternet.nl/. Zij hebben veel mogelijkheden om dingen na te zoeken.

Een groot nadeel is dat marktplaats tegenwoordig al het mailverkeer via hun beschermde mail laat lopen en je geen ip adres meer kunt achterhalen. Vorig jaar was dit nog niet zo, had je gewoon iemands privémail in je mailbox en kon je via het ip adres zo achterhalen waar de persoon vandaan kwam en meestal als je het ip adres googlet en de persoon is een oplichter komt dat ook meteen naar boven.

Maar je hebt in elk geval bankgegevens dus ook een naam, wellicht met de combinatie achternaam en woonplaats kom je misschien achter een adres?

Succes, ik hoop dat je zoon z'n geld terugkrijgt!
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor erna op 14 sep 2012 11:09

hallo Esther,

Bedankt voor de site, ik ga me daar registreren en een klacht indienen..

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor brampalm op 14 sep 2012 15:34

hallo erna ik wil je ook wel helpen je mag mij een mail sturen naar info@zadengigant.nl
dan wil ik kijken wat ik in purmerend voor je kan doen want ik houd daar ook niet van
groet brampalm
brampalm
Bedrijven

5 bedankjes

Berichtdoor Inazuma op 14 sep 2012 15:57

:evil: En door een dergelijke ervaring verlies je het vertrouwen in de mensen, ook al weet je dat de meeste het wel goed met je voor hebben. Kl##tz@kk&n zijn het die zulke dingen doen.

Succes met de pogingen om het geld terug te krijgen.
Inazuma

24 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 14 sep 2012 16:32

heb eerlijk gezegd nooit negatieve ervaringen gehad op marktplaats als je echt zekerheid wilt moet je met een betaalsysteem zoals Paypal betalen dit is vrij veilig en je krijgt bij oplichting meestal gewoon je geld terug.
Oplichters vind je overal!
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Esther op 14 sep 2012 17:06

ik laat nooit meer iets verzenden sinds die ene keer. Ik kijk alleen nog naar advertenties die in de buurt zijn en wat ik gewoon op kan halen. En ook onlangs heb ik nog wat laten staan omdat ze mij kapotte spullen wilden meegeven, liever 25 km voor niets rijden dan troep of helemaal niets geleverd krijgen.
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 14 sep 2012 18:36

Hallo erna,
hier kun je eventueel ook terecht:
https://www.mijnpolitie.nl/index.shtml

Je kunt daar ook vantevoren de gegevens van de verkopende partij checken (zoals emailadres, bankrekeningnummer, IBAN enz.). Succes.
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips