Even voorstellen.

Nieuwe gebruikers kunnen zichzelf en/of hun tuin hier even voorstellen.

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor francois eijkhout op 20 okt 2011 08:14

Hartelijk welkom veel lees en kijk plezier Groeten Francois :thumb_up: :thumb_up:
francois eijkhout

84 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 21 okt 2011 20:48

:welkom:
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor hexina op 22 okt 2011 10:07

noi ITRME ik ben echt niet meer te stoppen. Als je verslaafd bent ben je verslaafd en dan moeten er steeds nieuwe planten bij om je een beetje opgelucht te voelen.
Kijk een alcoholist kan niet zonder alcohol en een exotetist kan niet zonder plantjes hihihi :lol:
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor mariekex op 24 okt 2011 21:24

Buiten staat zowel roze als gele frambozen (in een bloempot), vijgenboom (die volgens mij enorm laat zijn, want ze zijn nog niet rijp. maar dit is het eerste jaar) , Olijfboom die vroeger een verwaarloost sukkeltje was in de winkel en nu toch al een mooie boom aan het worden. En dan passievrucht die onze scheidingsdraad bevolkt en overwoekerd, maar we dachten dat die vorig jaar kapot gevroren waren, is erg laat toch nog uitgekomen, dus ga geen vruchten dit jaar hebben vermoedt ik. en nog een aloë vera plant maar die is voor cosmetische doeleinden xD

En dan binnen:3 kleine olijfboompjes die nu een maandje hun pitje verlaten hebben ,verschillende orchideeën, maar moet hier nog wat tips gaan bekijken want ik heb nu pas terug eentje met bloemen aan (Heb er al een stuk of 10 gehad die dood gingen) en nu een ananas die aan het wortelen is. Heb nu al kleine worteltjes dus dit komt wel goed.

Niet allemaal exotische planten maar ik doe mijn best.
Nu heeft mijn paradijsvogel vorig jaar ook niet echt kunnen overwinteren. (Ja, mijn moeder dacht er iets van te kennen...) Dus die wil ik volgend jaar ook nog terug hebben, maar wel een mooie plant en niet zo'n gedrocht als dat ik gekocht had xD

En idd. het is verslavend. :p Vooral fruit vindt ik ontzettend boeiend en daarvan wil ik in het voorjaar toch nog wel een paar exemplaren aan toe voegen :p ik hoor mama enkele jaren nog zeggen. ENKEL EEN FRAMBOOS hé! 'tuurlijk mama'. en toen begonnen de potten in de tuin maar bij te groeien xD
mariekex

0 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 24 okt 2011 21:36

Dat ken ik :P afgelopen jaar is de passievrucht bij mijn ouders ook behoorlijk aangepakt door de winter. Wij hebben ook al verschillende dingen in de tuin gehad, frambozen, braambozen (of hoe die dingen ook heten, noemden ze altijd braamframboos :P ) Een klein olijfboompje die gelijk de eerste winter stukvroor. Aalbessen, een perenboom en aardbeien.

Probleem van fruit is dat je vaak zoveel mogelijk opbrengst wilt en die struikjes worden dan zo groot (a)
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor mariekex op 25 okt 2011 21:24

Haha, Ja wij dachten echt dat hij dood was, daarom hadden we er al andere klimplanten tegen gezet.
Maar die hebben toch het onderspit moeten derven en zijn helemaal overwoekerd door de passieflora. :p
Je bedoelt braambessen niet? :)
Mijn olijfje doet het goed. Ik hoop enkel dat mijn vijgeboom gaat overleven. maar die komt binnen maar dan heb ik geen vijgen meer want de honden lusten ze ook :roll: . De olijf gaat rusten in de garage :)

Hier staan ze in potten. Enkel de vijgeboom zou als hij een stuk groter is wel de grond in gaan.. :)
Maar nu wil ik weer speciale dingetjes. al een beetje aan het kijken geweest voor een kiwibes. (ik ben allergisch aan de haartjes) :p en dan nu nog bezig met een ananas en kaki's zou ik ook nog wel willen..
Maar ik weet niet, ik vind het echt fascinerend dat er dingen aan groeien die we kunnen opeten.. Niet de hoeveelheid telt bij mij.. lekker raar. :p
Mijn ananas is enorm goed wortels aant krijgen, dus voel ik me ook weer trots :p
Over enkele weken de test.. van waterwortels naar grondwortels.. :p Khoop dat hij het overleefd :)
x
mariekex

0 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 31 okt 2011 14:27

Welkom op dit informatieve forum :P
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC