Afgelopen weekend een bezoek gebracht aan brabantpalm.nl in Moergestel. Had erg mooie planten staan, vnl. Trachy's, en heb hier een Wagnerianus (stam 80cm), een eigen kweek Fortunei (stam30cm) en een Musa Sikkimensis 'red tiger' van een metertje gekocht. Dit alles voor €170,-. Nette prijs vond ik zelf!
Trachycarpus WagnerianusDeze liep ik vandaag tegenaan bij,
Jawel; de Karwei! Was met korting eraf €10,75. Kon deze gezonde plant in bloei met mooi vol wortelstelsel en volop nieuwe speren simpelweg niet laten staan:
Chamaerops HumilisHeb hem gelijk samen met de Fortunei en de Sikkimensis in de volle grond geplant:
vlnr.: 'Eigen kweek' Fortunei, Chamaerops Humilis en Musa Sikkimensis 'red tiger'De Wagnerianus laat ik voorlopig nog ff in pot staan aangezien ik niet direct een mooie plaats in volle grond kan 'vinden'. Mss later dit voorjaar toch nog aanplanten, anders overwinteren in pot, ingepakt onder veranda tegen zuidgevel en volgend voorjaar de grond in. Hoe deze Waggy het beste bemesten? Hetzelfde als de palmen in de volle grond? Gebruik hiervoor maandelijks koemestkorrels met beetje blauwe korrel erdoor gemixt.
PS: De rommel in de tuin gaat morgen weg dus ff niet op letten ben nog volop bezig hiermee!