Het is er dan toch eens van gekomen, kids op kamp, vrouwtje werken, ikke lekker onder het afdak.. eindelijk eens tijd om me voor te stellen.
Hoi ik ben dus Tim en woon in N-limburg, Wijchmaal.
Ik volg dit forum al een tijdje en heb de voorbije jaren eigenlijk enkel wat geëxperimenteerd met wat bananenplanten enzo. Maar het is door Sub T gekomen, dat ik er sinds een tijdje steeds meer interesse in begon te krijgen en dan heb ik natuurlijk uren op dit forum gesleten hehehe...
Wij zijn ons tuintje ook stilaan wat vorm aan't geven, naar onze smaak en goesting.
We wonen hier nu dik 2 jaar en hebben dus eerst heel wat oude bomen en planten van de vorige eigenaar moeten verwijderen. Weet er trouwens iemand hoe ik van de goud-iep-plaag afgeraak?? Overal blijft hij scheuten aanmaken via zijn sterke wortelstelsel.... Man man

Ik heb altijd al een zwak gehad voor palmen en tropische planten en bloemen.
Ik hoorde Sub T er graag enthousiast over vertellen en ik genoot telkens van zijn tuinvorderingen. Nog steeds hoor Kimbé! Moet dringend nog eens afkomen.
En toen hij me meenam naar de plantenbeurs in Haps, heeft hij me definitief met het exotische-planten-virus aangestoken!
Een kleine blik op de stand van zaken zoals ons tuintje er vandaag al bijligt. Er is nog werk aan de winkel, maar da's juist het leuke eraan!
Het wordt steeds aangenamer en leuker om achter in de tuin te zitten. Vooreerst zaten wa eerder aan het huis op het terras.
Nu nog dringend een nieuwe hangmat aanschaffen, de andere heeft de geest gegeven...tsss.
Groetjes,
Dj_embé

[img]http://nl.twooba.org/files/d_jembe/wtm[img][img][/img]
[/img]/tunnelvision_53c52ec00309b.png[/img]

Jacaranda is aan't kiemen op 2 weekjes

vorige week woensdag cadeautje van m'n vrouwke, ze is helemaal mee.

Hopelijk is dit een gunnera manicata. Hij staat nu in vaste grond. (nieuwe foto volgt nog, geen weer voor zomerse foto's vandaag hehe...)

Zeg iets doms als ik niet zeker weet welke soort palm dit is? Chamaerops? Welke.
Is een van mijn oudste en eerste tropische experimentjes. Heb ik al een 6-tal jaar.

Waarom deze op z'n zij ligt, is mij een raadsel. Waarschijnlijk te hoog om rechtop op de foto te kunnen hehe stoef stoef... nee maar eerlijk gezegd ben ik best wel fier op m'n musa. Thanx to de zwakke winter. Gelukkig maar. Ik vind hem best een blikvanger in ons tuintje.

Cadeautje van Sub T (volgend jaar gaat ie de vaste grond in, als ik een goeie plek heb gevonden.
Dit jaar blijft ie dus nog even in de pot. Ook handig om de eerste winter binnen in door te brengen, denk ik.

Jammer dat er enkele foto's op hun zij liggen. Krijg het niet opgelost.
Maar er zal nog wel een update volgen.

Ben even de draad kwijt, moet eens dringend wat orde in mijn fotomapje brengen.
Bij de volgende zonnestraaltjes ga ik de hele tuin een keertje rond met mijn kodak. Heb niet alles gehad hehe...
Groetjes,
Tim