Inmiddels een maand of 2 lid en al veel langer meelezend, dus dacht ik stel me maar eens even voor. Mijn echte naam is John en ik kom uit Tilburg. Mijn gebruikersnaam met bijhorende afbeelding verwijst naar mijn andere hobby: koi(karpers).
Hoewel er van jongs af aan altijd ingezeten is de interesse in de exotische flora pas echt geëxplodeerd na een vakantie op Tenerife een aantal jaren geleden. Ik heb toen zaden meegenomen van palmen en de Flamboyant en die bleken nog goed uit te komen ook. In die tijd kreeg ik een stekje van een Musa Basjoo van een vriend van me en toen zat ik dus al aardig tot over mijn oren in de exoten.
Momenteel staat in mijn tuin en terras: Canarische dadelpalm, waaierpalmen (uit Tenerife), Musa Basjoo, Musa Sikkimensis Red tiger, Flamboyant, Strelitzia Reginae en een Oleander. 's Winters gaat het meeste eigenlijk naar binnen, m.u.v. de laatste winter.
De meeste interesse heb ik tegenwoordig in strelitzia's en heliconia's. Heliconia's heb ik nog niet, maar als het goed is komt er deze week wat vers zaad binnen uit Zuid-Amerika

Zo, dat was het wel zo'n beetje

Zal later nog proberen wat foto's bij dit onderwerp te plaatsen.
groeten John