Ik ben Miguel (24j) wonende in Torhout sinds 2003 (bij moeder en verlangende naar eigen exoten tuin).

Ik heb veel interesse in het weer maar dus ook in exotische planten die dan vooral winterhard zijn.
Zelf heb ik een slaapboom albizia ernest wilson aangekocht in 2008 samen met een trachycarpus fortunei.
Deze doen het beiden zeer goed maar vorig jaar moesten we verhuizen = alles uit de grond gehaald.
Trachy zit in een grote pot nu in de volle grond (tegen dat ik zelf een tuin heb) en heeft op zijn tijdelijke nieuwe plaats voor het eerst zaden kunnen aanmaken. De slaapboom was een ander karwei de omtrek was iets van 34cm onderaan! Maar het uitgraven net voor de winter en plaatsen in pot 150l + zwaar terug snoeien is zeer goed verlopen met afgelopen jaar nieuwe takken van 50/100cm! Ook las ik hier van de meniezwam en deze zit op de afgestorven stukken van +-10cm waar ik gesnoeid heb maar zit niet lager op de plant waar alles nog gezond is. Dus ik moet me hier geen zorgen om maken denk ik? En onderaan de stam zat er een vrij grote plek waar de schors zacht was en heb dit verwijderd mogelijks door de strenge winter van 2013 wat vorstschade?
Sinds het voorjaar 2014 zaai ik ook van alles, heb een heleboel trachy fortunei en wag staan.
Samen met slaapboom zaailingen in 2014 en 15.
Ook 5 jubaea chilensis gezaaid 2014 waarvan 1 die het misschien niet zal halen maar nog 3 erg sterke planten.
En dan iets teveel succes gehad dit jaar met washingtonia filifera kwamen op als gras. 2 zaailingen staan zelfs in de volle grond dit jaar en hadden nog geen bescherming nodig wat een winter

Ook 2 eucalyptus zaailingen van 2015 niphophilia/ nog iets. De rest van de zaden zitten al een jaar in de koelkast voor komend voorjaar.
Verder ook een musa in de volle grond sinds dit jaar en 8 ensete glaucum zaailingen.