agave na de winter geel en bruine vlekken

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

agave na de winter geel en bruine vlekken

Berichtdoor hendrikje op 19 maart 2015 21:27

Hoop dat iemand mij kan helpen met hoe ik om moet gaan met de geel en bruine bladeren van de agave.
Heb ze binnen gehaald voor de winter in de schuur en nu ik ze eruit haalde vertoonde er 1 bruin tot zwarte vlekken in het hart vd plant en alle anderen gele onderste
wat kan ik hieraan doen; moet ik ze eraf snijden, water of voeding geven warm zetten...? ik weet t niet HELP aub

groetjes Hendrikje
hendrikje

0 bedankjes

Re: agave na de winter geel en bruine vlekken

Berichtdoor palmgek op 20 maart 2015 00:34

Alles wat verkleurd is en zeker als het zacht aanvoelt is verloren Hendrikje. Als ook het hart van je Agave zacht aanvoelt is de hele plant dood. In dit geval zou met een beetje geluk vanuit het ondergrondse nog vervanging kunnen komen.
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor iwanito op 20 maart 2015 11:00

Heeft hij niet te nat gestaan? Om te bepalen wat je moet doen zul je eerst moeten achterhalen wat het probleem veroorzaakt heeft. In principe moeten kou en droogte perfect te doen zijn voor een Agave.
iwanito

23 bedankjes

Berichtdoor hendrikje op 28 maart 2015 23:31

ik heb niet het idee dat ie te nat stond. misschien te donker? maar een vraag; hoe moet ik hier mee omgaan ; moet ik ze warm zetten of gewoon buiten laten staan? misschien afsnijden ? maar hoe dan? ik hoop van iemand te horen groetjes Hendrikje
hendrikje

0 bedankjes

Berichtdoor draco op 29 maart 2015 01:39

Droog en warm zetten, bijvoorbeeld in een zonnige vensterbank of buiten als het vorstgevaar is geweken. Daarna afwachten, als de groeitop niet verrot is kan deze weer uitgroeien. Ik heb ook enkele Agaves in de koude kas die er momenteel niet erg fris meer bij staan.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Keer terug naar Agave en yucca