door GaveAgave op 14 sep 2022 22:53
Geen idee waarom hij White Rhino wordt genoemd, er zijn niet echt regels voor de naamgeving. Volgens mij wordt hij ook wel eens 'White Queen' genoemd. Sowieso zijn er van A. V-R nogal wat varianten, niet allemaal even mooi imo.
Ik vind ook lang niet alle bontbladige mooi, maar deze (en dan het liefst met zo kort en breed mogelijk bladeren) en A. american medio-picta alba kan ik zeker wel waarderen. Die angustifolia ook trouwens! Kende die nog niet.
Bij mij staan er een paar americana's buiten, en een geminiflora/multifilifera. Nog uitzoeken wat het precies is, laatste terug naar tuincentrum gegaan omdat ik het niet zeker wist, maar ze hebben een heel stel ervan staan, die allemaal identiek lijken, en sommigen hebben het label 'geminiflora' de andere 'multifilifera'.
Verder staat de rest hier ook in de kas. Ik zal ook wel meer water geven omdat de meesten bij mij nog jonge planten zijn, verreweg de meesten de afgelopen 5 jaar uit zaad gekweekt. Volgend jaar gaan de montana's, ovatifolia, wat verschillende parryi ondersoorten etc wel naar buiten om te kijken hoe ze dat vinden.