Voor de liefhebbers... Ik stond me gisteren te vergapen aan prachtige dikke Olijfbomen en grote Citrusbomen aan de Makro te Machelen. De Olijfbomen stonden geprijst aan net geen 500€, de Citrussen (echte dikke bomen) aan net geen 250€. Van die laatste weet ik het echter niet meer helemaal zeker (denk eigenlijk dat de prijs lager was) want ik was vooral door de Olijfbomen "verblind" en had me er zeer zeker eentje aangeschaft (ze komen hem thuis leveren) als ik het gerief zou hebben om hem, eens geleverd, ergens in de tuin te kunnen plaatsen. Met mijn steekwagentje en mijn slechte rug zal dat echter niet lukken

. Wat weegt zo'n ding? 500 kg tot 1 ton? Ze stonden in op zich al erg mooie houten bakken uit een hardhoutsoort. Ze zetten die boom af aan je voordeur en verder moet je er natuurlijk je plan maar mee trekken. Dit soort bomen zie ik elders overal geprijsd staan tussen de 900 en de 1500€ en dan moet je hem nog zelf zien thuis te krijgen. Mijn vader heeft zo'n 5 jaar terug een kleiner exemplaar thuis laten leveren en die hebben ze dan netjes met een kraan van de vrachtwagen in het plantgat laten zakken. Heeft hem toen 1500€ gekost maar hij heeft natuurlijk wel het geluk gehad dat ze met de vrachtwagen gewoon tot bij het plantgat konden rijden. In mijn geval is dit niet mogelijk gezien mijn eigenlijke tuin achter het huis ligt en de enige toegang tot daar via een tuinpoortje is.
Erg jammer dat ik dit aan zo'n prijsje aan me moet laten voorbijgaan maar misschien zijn er andere geïnteresseerden die wel het juiste materiaal hebben staan thuis om zo'n exemplaar te verplaatsen en planten en net op zoek zijn naar eentje. Vandaar mijn tip.
P.s. Jammer dat ik mijn Iphone net niet bij me had. Foto's zeggen immers altijd meer dan woorden.