Cacaoboom

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Cacaoboom

Berichtdoor Mr coca op 24 nov 2015 23:47

Zijn er mensen die ervaring hebben met cacao ?
Zoals in welke grond doet hij het best ?
Welke voedingsvoorkeur?
Hoe houd ik het blad mooi groen ? ( is me nu aardig aan het lukken :) )
En hoe zaai ik ze het beste ? Want hier zijn veel verschillende meningen over .

En eventueel foto's van jullie eigen boompjes
Mr coca

0 bedankjes

Re: Cacaoboom

Berichtdoor prutser 2 op 28 nov 2015 22:34

nou, ze houden van erg veel warmte en veel zon, en helemaal geen winter , wand die ken de cacaoboom namelijk niet, wel droge tijden en regen tijden, dus dat moet je zien na te bootsen, dus zou het goed zijn de droge tijd in de winter te houden, wel warm houden ,maar veel minder water, hij komt dan als het waren in rust, en in de lente weer meer water geven ,maar hou hem lekker warm, in de zomer kan hij bij hoge temp lekker naar buiten, laat hem wel aan de zon wennen , maar zodra het weer omslaat en koeler gaat worden ,weer naar binnen, hij moet het hele jaar dus warm staan, het groeit in mediterrane grond goed water doorlatend, maar in groei periode wel voeding geven, foto`s heb ik niet maar ben regel matig in suriname, en daar help ik ook mee in de aanplant daarvan, de vruchten groeien zo op de kale stam en zijn erg lekker,de bonen gooi ik dan weg, en jawel , daar groeien vanzelf weer kleine boompjes uit, daar gaat het vanzelf, dus geld eigenlijk hetzelfde hier, warm en vochtig houden, niet laten uit drogen , en dan moet het ook hier vlotjes gaan, hou het op 32 graden warm, m.v.g. paul
prutser 2

23 bedankjes

Keer terug naar Exotische bomen en struiken