Ik vroeg me af of er na de afgelopen winters nog grote Eucalyptusbomen te vinden zijn in Nederland. Achter mijn vorige woning in een gesloten bouwblok in Rotterdam staat er in ieder geval een die gestaag doorgroeit. Er is sowieso veel moois te vinden in deze beschutte achtertuinen. Als Rotterdam of Amsterdam op de plek van Vlissingen had gelegen dan zou er nog veel meer mogelijk geweest zijn...
Mooi exemplaar!!!! Toch valt mij wel tegen hoeveel mensen in die steden echt wat aan hun tuin doen, vaak is het een opslag plaats, dump plaats wat je binnen niet kwijt kan.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Heb er hier ook een E. gunni gehad. Deze was binnen enkele jaren bijna 5 meter hoog. Echter niet winterhard gebleken. De eerste strenge winter heeft deze het loodje gelegd, heb er nu een Eriobotrya japonica geplant.
Não faz mal!
2022 minimum 24,7 - maximum 33,6 2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Ik zal de hoop ik komende week er een proberen vast te leggen want ik heb hier een ik mag wel zeggen enorm exemplaar gespot..met dikke stam..het is geen fraaie boom maar ik denk wel heel groot voor hier..
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
Is volgens mij inderdaad een Eucalyptus nitens. Had 2 jaar geleden wel schade na de koude maart, is tevens laatste keer dat ik hem gezien heb.
De overige twee zijn volgens mij respectievelijk Eucalyptus niphophila en Eucalyptus gunnii.
In Zeeland kom ik regelmatig Eucalyptussen tegen alleen bijna nooit echte volwassen exemplaren omdat ze dan 'te groot' worden. Zo stond er tot afgelopen zomer in Scharendijke een 15 meter hoge Eucalyptus gunnii. De nieuwe eigenaren hebben hem gelijk gekapt...