Pas op met Tetrapanax

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Re: Pas op met Tetrapanax

Berichtdoor Thunderfold op 04 nov 2015 11:31

Miss beter dan toch geen terrepanax planten dan als je er zo fel op reageerd. Hier heb ik er ook totaal geen last van gelukkig.
Thunderfold

19 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 04 nov 2015 18:49

Ik heb iets soortgelijks voor maar dan stomweg van een bladsteel van een Cyathea in mijn oog gekregen te hebben. Elke ochtend zit het oog potdicht sinds een dikke week en mijn ooglid is zo opgezwollen dat het omzeggens een stuk over mijn oog heen hangt. Leuk is wat anders! Een paar keer per dag spoel ik mijn oog met wat water maar er lijkt maar geen verbetering in te komen en wat erger is,... ik heb ze beiden nodig omdat ik als beroep buschauffeur ben. :shock:
Voorlopig hebben de bazen op het werk er nog niets van gemerkt en overdag heb ik er ook niet veel last van, anders zou ik ook niet achter het stuur kruipen. Het begint altijd geweldig te irriteren tegen de avond aan en wanneer ik sterk vermoeid word.
Ik vrees toch dat er een doktersbezoek aan gaat vast hangen. Pfff.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 04 nov 2015 21:27

Niet mee rond blijven lopen, je ogen zijn veel te belangrijk. Ik moest er zelfs twee keer voor naar de dokter omdat de eerste druppels geen effect hadden. Met de nieuwe druppels was het binnen enkele dagen flink minder en inmiddels ben ik er bijna vanaf.

Miss beter dan toch geen tetrapanax planten dan als je er zo fel op reageert. Hier heb ik er ook totaal geen last van gelukkig.

Tuurlijk wel :mrgreen: In het vervolg ga ik het stof niet meer in mijn ogen kloppen natuurlijk.
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 05 nov 2015 10:06

Goed te horen dat je er bijna vanaf bent Carlo! :thumb_up:
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 05 nov 2015 22:30

Toen ik afgelopen zomer bij kwekerij de Hesselhof was in Ede waarschuwde een medewerker voor het stof van deze plant. Tijdens het snoeien wordt hier ook goed gebruikt gemaakt van een stofmasker.
Bijlagen
20150731_165520.jpg
20150731_165520.jpg (272.9 KiB) 2764 keer bekeken
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bomen en struiken