Ik heb meteen je raad opgevolgd Roel.
We hebben net al onze zaailingen uit elkaar gehaald en omgepot.
Ik heb potgrond om te stekken gemengd met koemestkorrel en kalk ....
Zo had ik ze ook gezaaid ... Dus denk dat dit wel een goede formule is, aangezien ze volgens mij allemaal zijn gaan kiemen met als resultaat 31 jonge zaailingen.
Ik geloof dat ik ze in de grond heb gestoken op 13/6/2014. Ja beaamt mijn vrouwke.
Zij heeft daarnet trouwens ook weer enthousiast meegeholpen.
Nu staan de meesten terug in mijn serreke. Vanmiddag had ik daar nog 37°. Niet slecht vond ik.
Als ze iets groter was, kroop ik erbij.
Dan heb ik ook enkele potten binnen gezet op de vensterbank in de woonkamer en achter in de kamer (dus ook boven een verwarming)
Ben best fier op de huidige stand van zaken. Hopelijk wordt het wat.
Aangezien ik blijkbaar 31 exemplaartjes heb, wil ik er graag een heel aantal delen.
Ik zou zeggen meer kans op slagen wanneer we met meerderen bezig zijn.....
En leuk experiment met een mooie boom als eindresultaat hopelijk.
Dus bij deze als er liefhebbers in de zaal zijn...
Wij hebben geen flauw idee wat we er voor moeten vragen ... daar hij een van de mooiste bomen ter wereld zou zijn volgens de opiniepeilingen hehehe.... (grapje)
Wij zouden het leuk vinden om verrast te worden met een ruil voor een andere zaailing van een andere plant of bloem omdat we beginnende zijn met onze tuin.
Heb hier al heel wat bijgeleerd op dit superforum en dankzij tips.

Ps Patje je laat maar iets weten he, moest je ze zelf al groot willen trekken, kom maar af.
De kan is trouwens ook heel groot dat we een gezinsuitstapje maken naar die exotenbeurs in Putte eind oktober. Ellen heeft het althans op de kalender genoteerd.
Dus dan kan ik er ook enkele meebrengen om te ruilen.
Groetjes,
Tim & Ellen