Iemand ervaring met eucalyptus viminalis?

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Iemand ervaring met eucalyptus viminalis?

Berichtdoor Nody op 10 sep 2013 17:48

Ik heb zojuist wat nieuwe zaden besteld waaronder eucalyptus viminalis. Hij zou zeker -15 graden vorst aankunnen en wordt suikereucalyptus genoemd, omdat het hars eetbaar en zoet is.

Iemand ervaring of kennis over deze soort? Ik ga ze zowiezo zaaien, maar ben gewoon benieuwd.

Misschien wel een nieuwe ontdekking voor de exotische tuin in de lage landen? :mrgreen:
Nody

23 bedankjes

Re: Iemand ervaring met eucalyptus viminalis?

Berichtdoor marnix op 08 dec 2013 22:23

Ha ,

De viminalis kun je het beste als kuipplant houden. Mijn ervaring is dat de debeuzevillei het hardste is. Ik ben woonachtig in Zeeland en de temperatuur is in vergelijking redelijk mild hier en ben met +/- 30 soorten begonnen in de tuin, wat er van over is: een gunni en debeuzevillei. In de buurt zijn tijdens de strenge winters een aantal gunni's van ik denk wel min 15 jaar oud toch gesneuveld. Die in mijn tuin staat heeft dit overleefd. Dus ik hoop dat ik een goede soort te pakken heb. De viminalis kun je zeker wel proberen, maar zet hem erg beschut. Zodat de koude wind er geen vat op krijgt.

Zaaien gaat erg makkelijk na een koude periode in koelkast.

Succes ermee. :thumb_up:
marnix

1 bedankjes

Keer terug naar Exotische bomen en struiken