Stenocarpus sinuata

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Stenocarpus sinuata

Berichtdoor alloo op 14 okt 2013 16:17

Was vandaag, wat plaats aan het maken ,en ook wat bijsnoeien in mijn serre,toen de plant gesnoeit was, zag ik, dat ik een bloem weg gesnoeit had, spijtig, zal in het vervolg beter moeten opletten.Zijn er nog leden die deze plant hebben ????
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Fons
alloo

58 bedankjes

Re: Stenocarpus sinuata

Berichtdoor mayja1 op 15 okt 2013 05:50

Dat is idd heel spijtig! :cry:
Ken dat gevoel, vooral als het de eerste keer is dat een plant gaat bloeien.
Ik heb hem in het verleden ook gehad, echter door onachtzaamheid van mij is hij dood gegaan. Het duurt met zaaien jammer genoeg behoorlijk lang voordat hij gaat bloeien.
Misschien kun je stekken maken van het snoeisel.
Marian
mayja1

43 bedankjes

Berichtdoor Gerritzen op 15 okt 2013 18:52

Wat zonde, maar je hebt gelukkig nog de foto's. Prachtige plant. Heb ze in een park op Tenerife zien staan. Heb je de struik in de zomer buiten?

groet,
René
Gerritzen

57 bedankjes

Berichtdoor alloo op 15 okt 2013 21:24

Ik heb de plant niet zelf gezaait,heb ze ooit als klein plantje gekocht,sta nu in de volle grond in een serre, die vanaf enkele weken verwarmd word op -+12graden,de plant is bijna 3 meter hoog en rijkt tot het dak(hoger ga niet meer)Stekken ga ik nu zeker niet doen,we gaan naar de kortste dagen van het jaar,en daarbij heb ik geen plaats.Volgend jaar ga ik dat zeker proberen,heb nu de plant gesnoeit ,dus binnen een 4 à 5 tal maanden heb ik jongen scheuten om te stekken .

groetjes Fons
alloo

58 bedankjes

Berichtdoor bush op 29 nov 2013 19:58

Hoi,

Ik heb deze soort zelf gezaaid in 2005 en inmiddels heeft hij de drie meter ook wel bereikt. Groeien doet hij wel (hetzij langzaam) maar bloeien heeft hij nog niet gedaan. Gezien de familie (proteaceae) verwacht ik niet dat hij makkelijk te stekken is maar niet geschoten is altijd mis.
bush

2 bedankjes

Berichtdoor alloo op 30 nov 2013 18:09

Haaa ,eindelijk toch nog iemand die de plant heeft,ik weet nu niet hoe oud mijn plant is ,weet ook niet dat ze verleden jaar heeft gebloeid ,bush waar heb u de zaden gekocht,en duurde het lang eer ze kiemte.

groetjes Fons
alloo

58 bedankjes

Berichtdoor bush op 02 dec 2013 20:10

Hoi,
Ik heb de zaden gewoon gekocht bij een plantenzaak. Zeker via internet moeten ze wel makkelijk te vinden zijn aangezien ze gewoon in de winkel lagen. Ik heb ze toendertijd in een onverwarmde kas gezaaid en na enkele weken kiemden ze. Lang niet alle zaden zijn opgekomen overigens. het verder opkweken van de plant vanaf c.a. 50cm heb ik wel onder tropische omstandigheden gedaan.
bush

2 bedankjes

Keer terug naar Exotische bomen en struiken