Albizia julibrissin

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Albizia julibrissin

Berichtdoor willems op 26 jun 2015 20:54

Weet iemand wat dit kan zijn. Nieuwe boom. Gekocht en geplant in maart 2015. Meter of 3 hoog. Heeft sinds paar weken bladeren. Sinds paar dagen vallen ze opeens uit. Zonder te verkleurd. Schudden met de boom en er vallen wel bladeren naar beneden. De bladeren zelf hebben van die kleinere blaadjes. Die laten ook gemakkelijk los. Weet niet of dit zo hoort maar completen bladen die uitvallen lijkt me vreemd toch?
willems

0 bedankjes

Re: Albizia julibrissin

Berichtdoor Sub T op 26 jun 2015 21:10

Men is over dit probleem aan het praten in een van de andere albizia topics, ik zou dat eerst eens lezen en als je dan nog vragen hebt ze daar stellen, zo blijft de informatie een beetje bij elkaar.
groetjes en :welkom:
Sub T

138 bedankjes

Berichtdoor willems op 26 jun 2015 21:13

oh ja, die had ik gelezen, daarom vermeldde ik dat mijn bladeren niet verkleurden. Ik heb ook geen stipjes op de stam. Sommige bladeren gaan nu dicht en sommige blijven open. Degene die open blijven bij aanraking vallen de kleine blaadjes meteen af.
willems

0 bedankjes

Berichtdoor Sub T op 26 jun 2015 22:14

volgens mij is het toch hetzelfde verschijnsel dat velen ondervinden in de eerste jaren, mijn evi's pride liet vorig jaar ook redelijk veel blad vallen, dit jaar valt er ook nog wat blad maar het is al heel wat beter. Ik denk dat de plant eerst een goed wortelstelsel moet aanmaken. Mijn boubri's hebben er dan weer geen last van gehad. :?
Sub T

138 bedankjes

Berichtdoor fernman op 27 jun 2015 07:39

De bladmassa is te groot tegenover het wortelgestel.
Veel water en de nieuwe groei toppen kan wonderen doen!
groeten
www.greendragongarden.be
fernman

34 bedankjes

Berichtdoor ExoticEric op 09 jul 2015 20:29

Zelf bemerk ik het zelfde probleem met mijn albizia zaailingen waarvan er 1 nu een jaar oud is. Mij is bij mijn jaarling opgevallen dat sinds ik elke dag 2 maal mijn planten benevel met een plantenspuit de jaarling het heel erg goed doet en deze krijgt nu al groeipunten aan de stam.
Ik heb begrepen dat een albizia vrij droog moet staan maar goed bevochtigen is naar mijn idee een beter iets voor jonge boompjes. Mijn jaarling heeft ondertussen 3 groeipunten dus ik geloof dat deze het wel gaat maken. Helaas gaat mijn plan om er een bonsai van te maken niet door daar het mijn enige sterke albizia op dit moment is dus groeien met die hap.
ExoticEric

0 bedankjes

Berichtdoor rice op 10 jul 2015 22:02

Heb hier tientallen zelfgezaaide albizia's buiten staan, leeftijd tussen 0 en 5 jaar.
Mij ervaring is dat ze bij droogte idd redelijk snel blad afstoten. Hoewel Albizia warmte, zon en goed gedraineerde grond verlangt kunnen ze flink wat water verbruiken.
Heb naast de zaailingen ook een paar grotere exemplaren in pot en volle grond, grootste is een boom van meter of 5 hoog en 7 breed. Alle hebben wat bladverlies nadat de eerste bladeren goed uitgelopen zijn, alsof de plant een selectie maakt. Inmiddels zie ik nu dat het bladverlies bijna klaar is en de boom staat er prachtig bij, de eerste bloesem van dit jaar dient zich hier reeds aan!
Ik zou me er niet zo'n zorgen over maken. Als de boom in de volle grond staat moet het goedkomen.
rice

33 bedankjes

Keer terug naar Exotische bomen en struiken