de eerste keer dat er bloemknoppen in staan ,een is er open gekomen ,de andere zijn spijtig genoeg afgevallen,deze geeft zeer grote bloemen die ook heerlijk geuren. gr Frans
Erg mooi, Frans. Hoe groot is die boom? Wordt die in de winter beschermd? Ik heb zelf een kleine plant in pot maar durf hem voorlopig nog niet in volle grond uit te planten. Peter
de boom is nu iets meer dan 2 m hoog,ik heb deze geplant toen die ongeveer een halve m hoog was . deze heeft nog nooit enige winterbescherming gehad en heeft goed -20 doorstaan ,toen was wel de kop ingevroren waardoor dat die toen vertakt is . gr Frans
Mijn plant heeft zijn eerste winter in volle grond goed doorgemaakt (was nog maar 50cm hoog). Ik heb hier tripetala, macrophylla, officinalis , hypoleuca en ze zijn allemaal even winterhard gebleken. M. tripetala is nu +-3m hoog (heeft de -20zonder schade meegemaakt) en heeft dit jaar voor het eerst 3 bloemen gemaakt.
As je deze planten wil zien in volwassen toestand ga dan naar het arboretum in Wespelaar ! Ik ben er vorige week geweest en het is niet normaal wat daar bij elkaar staat (nog meer dan in Bokrijk). Deze soorten staan nu nog in bloei dus het is de moment! (woensdag en zondag open)
Een van mijn macrophylla's heeft gebloeid,...en da's apart, want hij is amper 50 cm hoog! Prachtige grote bloem erin, die overigens maar 1 dag echt mooi is...