Datura

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Datura

Berichtdoor francois eijkhout op 27 aug 2011 13:56

Hallo allemaal weten jullie misschien hoe ik een datura van de winter kan overhouden ?hopende op leuke reacties en alvast bedankt groeten Francois :thai:
francois eijkhout

84 bedankjes

Re: Datura

Berichtdoor Patty op 27 aug 2011 18:05

Hallo Francois,
Een Datura is een eenjarige plant en kan je dus niet overhouden, een Brugmansia daarentegen wel. Nou is de vraag heb je een Datura of een Brugmansia? Het belangrijkste onderscheid zijn de bloemen, bij een Datura staan de bloemen en een Brugmansia heeft hangende kelken.
Ik hoop voor je dat je een Brugmansia hebt want dan heb je, als je 'm goed overhoudt, volgend jaar weer een geweldige plant.

Patty
Patty

29 bedankjes

Berichtdoor francois eijkhout op 27 aug 2011 20:27

Hoi Patty ik heb haar gekocht als een datura stond op het kaartje hangende kelken licht geel zij staat noch volop in bloei gekocht bij de aldi voor 1,49 euro daar kan ik geen buil voor vallen :lol: maar toch jammer als zij een jarig zou zijn ik vertrouw op jou en laat haar overwinteren moet ik haar terug snoeien als zij naar binnen gaat? trouwens hartelijk dank voor je moeite groeten Francois :thumb_up:
francois eijkhout

84 bedankjes

Berichtdoor Patty op 27 aug 2011 21:21

Francois, ik denk dat je bij de A..i een brugmansia hebt gekocht. Wat ik voor de winter doe: Niets. Ik zet ze gewoon naar binnen en hou de temperatuur boven het vriespunt, heel weinig water geven en wachten tot het voorjaar. Dan snoei ik drastisch en de scheuten zet ik op water, ze wortelen namelijk erg snel.
Maar....zoveel soorten, zoveel mogelijkheden. Er zijn ook mensen die ze voordat ze de stalling ingaan drastisch snoeien, dat heb ik nog nooit geprobeerd omdat ik stekken wil en het lijkt mij lastiger om die dan in de winter goed te houden.
Ik hoop je hiermee voldoende geiinformeerd te hebben, voor vragen weet je me te vinden.

Succes Patty

ps. dank voor je bedankje!
Patty

29 bedankjes

Berichtdoor alloo op 27 aug 2011 21:33

Ik overwintert ze gewoonlijk in de kelder,en zo min mogenlijk snoeien ,dan krijg je groteren planten ,en hoe groter de planten ,hoe meer bloemen ,en zoals er al gezegt is ,droog houden.

groetjes Fons
alloo

58 bedankjes

Berichtdoor francois eijkhout op 28 aug 2011 09:51

Bedankt voor de tip en de moeite Groeten Francois :thai:
francois eijkhout

84 bedankjes

Keer terug naar Exotische bomen en struiken