Filifera-zaailing te droog

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Re: Filifera-zaailing te droog

Berichtdoor Rob op 14 feb 2012 09:07

:off_topic: Ja maar dan de iets jongere versie...zo ver ben ik nog niet

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Berichtdoor marc de bruin op 19 maart 2012 23:00

gisteren heb ik 12 nieuwe verrse zaden van washingtonias filiferea gezaait na date 4 dagen heb laten weken + om de 12 uur warm water verversen de laatste dag heb ik nog een kiemer toe ge voegt om het meschien nog een extra boost te geven aan de washingtonia`s filifera + 3 x trachicarpus fortunys gezaait deze laat ik ALS ZIJNDE EEN KAMER TEST OP KAMER TEMPERATUUR UITKOMEN DE REST STAAN ALLE MAAL OP DE VERWARMING
VOORIG JAAR ROND DE BOUWVAK HEB IK OOK EEN AANTAL TEST GE DAAN MAAR DAN BUITEN ( GEZAAIT IN EEN POTGROND GECOMBERNEERD MET COMPOSTGROND EN PALM AARDE
GEZAAIT 7 WASHINGTONIA`S FILUFERA`S + 5 X TRACHY`CARPUSSEN DEZE ZIJN ALLEN BUITEN IN DE ZOMER UITGEKOMEN DAAR IN POTJES AAN HET OP KWEKEN EEN BINNEN GEZET
T/M NU MA-19-3-2012 HET GAAT ZEER GOED MET MIJN ZEER JONGE AANWAS :D :D :applaus:
marc de bruin

0 bedankjes

Berichtdoor marc de bruin op 03 apr 2012 20:42

:happy_thai: voorige week ben ik begonnen met een nieuwe kweek van 8x trachycarpus fortunei
+ z`n 12x washingtonia filiefera gezaaid + :happy_thai:
+ 10 stuks van coelorrhape wrigttii gezaaid
allen gezaaid op 26-3-2012
==============
plus heb ik ook nog z`n zelfde hoeveel heid direct gezaait om dat de zaden nog vers waren
was het niet nodig om telaten weken
dus van daar .
en nu maar wachten :happy_thai:
ik hoop natuurlijk dat deze nieuwe en zo verse zaden ook daat werkelijk uitgaan komen
net als de vorige zaden zo als washingtonia filiferea :happy_thai:
+ de aantAL TRACHYCARPUSSEN FORTUNEI DIE ER ALLEMAAR GOED EN LEKER GROEN BIJ STAAN
HET GAAT DE GOEDE KANT OP :happy_thai:
marc de bruin

0 bedankjes

Berichtdoor marc de bruin op 25 okt 2012 00:58

marc de bruin schreef:ik ben since een jaar of 3 bezig met palm soorten in mijn tuin
maar met het kweken van palmen ben ik bezig since een 1 jaar ik heb rond de 28 stuks
aan jonge palmen staan en aan het kweken er van en ik moet zeggen het gaat goed met de zeer jonge aanwas van whasingtonia filiferea , 1 is al bijna 1 jaar oud en doet het goed
je leerd veel van je eigen kweek door ze op de voet te volgen met het groeien van de palmen
marc de bruin

0 bedankjes

Berichtdoor marc de bruin op 25 okt 2012 01:12

van daag aangekocht 3 x zakjes van washingtonia`s /sabel mexicana / trachy carpusen fortunei`s
op woensdag 24-10-2012
verse zafen
maar het wachten is op de 2de generatie jonge palmen die ik gezaait heb of liever gezegt had gezaait
tot nu toe en een jaar geleden palmen die ik gezaait had zijn alle maal binnen een tijds bestek van binnen 3weken uitgekomen ook al mijn 28 stuks die ik gezaait had
al deze palmen zijn nu z`n beetje 1 jaar oud
==
jeleerd veel; over je palmen die je hebt
maar de palmen leer leeren jou ook veel - hoe het onstaan van de palmen
hoe groeien de palmen
alle zaailingen hebben
1 ding gemeen met elkaar heb ik ondekt alle bladeren hebben in het begin alle maal het zelfde groei profiel in het blad staan
ook dat leer je van je palmen
==
zo zie je maar weer alles valt teleren toch . :)
marc de bruin

0 bedankjes

Berichtdoor marc de bruin op 25 okt 2012 01:27

ook heb ik nog buiten staan in de tuin 5 phoenix roebelienies maar zal deze 5 stuks in deze week wel binnen moeten zeten aan gezien dat deze maar in graden gezien temp = 1 t/m 2 of 3 graden onder nul kunnen hebben is het beter om ze binen tezeten om te over winteren
tot no de ijsheiligen zijn geweest pAS DAN KUNNEN ZE WEER TERUG IN DE GROND
==
IK HOOP NATUURLIJK NIET DAT WE NOG Z`N STRENGE VORST KRIJGEN
ZO ALS AFGELOPEN JAAR TOEN HET S`NACHTS EEN GRAATJE OF 22 VROOR
WANT DAT IS NATUURLIJK VOOR IEDERE PALMBOOM FOUTEBOEL DUS NIET GOED
Z`N STRENGE VORST TOCH ,
marc de bruin

0 bedankjes

Berichtdoor JohanP op 25 okt 2012 09:25

Hoi Marc,

Lekker aan het typen? De meeste mensen vinden het vrij vervelend om stukken tekst te lezen op een forum waarin iemand elke keer begint te SCHREEUWEN. Ik heb zelf lang niet alles doorgelezen wat je geschreven hebt vanwege al die hoofdletters, je krijgt vaak meer aandacht / antwoorden als je dat niet doet.

Even een tip dus voor je volgende post.

Johan
JohanP

2 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Zaaien en stekken