Zaaien van trachycarpus takaghii

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Zaaien van trachycarpus takaghii

Berichtdoor cedric013 op 16 feb 2013 19:39

Hallo iedereen,
Ik ben bezig met het zaaien van de trachycarpus takaghii,
Nu heb ik er 200 ofzoiets van, maar heb deze allemaal laten weken, terwijl ik er eigenlijk momenteel 100 wil zaaien :oops: , maar ze hebben allemaal al 24 uur liggen weken, is er een manier dat je ze weer verder kan bewaren voor een maand ofzo? (:
En de andere, wat is de beste manier om deze te zaaien?
Direct onder de grond zaaien, of bovenop de grond?
En qua temperatuur?
Alvast bedankt!
Tropische plantengek :D
cedric013

3 bedankjes

Re: Zaaien van trachycarpus takaghii

Berichtdoor s.janssen op 16 feb 2013 19:46

De overige 100 even op laten drogen en bewaren in de koelkast. In de koelkast gaat er geen kiemkracht verloren, door lage temperaturen komt dit stil te staan. Temperatuur durf ik niet te zeggen maar ik weet wel dat ze niet hoge temperaturen nodig hebben. Tussen de 20-25 graden? Misschien kan iemand dit bevestigen.

Zaaien in een luchtig mengsel van perlite/kokosgrond of gewoon zaai/stekgrond dit is bijna hetzelfde. Je kan zaaien in Chinese bakjes, zorg voor een laag van 4cm en druk dit lichtjes aan. Strooi de zaden uit of leg ze keurig neer. Strooi hier boven op weer wat grond gelijkmatig totdat je de zaden niet meer ziet en lichtvochtig houden!

Succes! :thumb_up:
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Re: Zaaien van trachycarpus takaghii

Berichtdoor cedric013 op 16 feb 2013 22:26

Ah oké :D
Bedankt, zal ze direct leggen drogen (:
Dit bewaren in een doosje met een deksel op, of...? (:
Mvg.
Tropische plantengek :D
cedric013

3 bedankjes

Keer terug naar Zaaien en stekken