vijgen

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

vijgen

Berichtdoor trucker op 09 aug 2013 17:58

Goede middag , weet iemand hoe ik zaad van een vijg kan oogsten omdat ik rijpe vijgen heb aan mijn boompje 1 meter hoog. ik weet niet hoe ik de pitjes waarvan ik denk dat het zaadjes zijn van het vruchtvlees te scheiden. of moet een vijg laten drogen , uitdrogen of misschien toch met vruchtvlees kleine beetje in stekgrond plaatsen. dan heb ik angst voor schimmel. wie weet het.
waarom ik dit wil proberen en niet stekken of kopen zeg maar belangstelling of uitdaging.

wacht belangstellend af .
Trucker (joop)
trucker

0 bedankjes

Re: vijgen

Berichtdoor Stefanvds op 09 aug 2013 19:53

Stekken gaat een stuk gemakkelijker.
Stefanvds

13 bedankjes

Berichtdoor trucker op 09 aug 2013 20:17

Ja dat is waar stekken gaat sneller maar het gaat om de uitdaging van zaaien en zaad kopen kan ook .maar eigen kweek lijkt me spannender en het gaat ook niet om veel stekken of boompjes .als twee zaden zouden groeien is de uitdaging geslaagd.
maar toch bedankt voor de reactie van u.
gr trucker
trucker

0 bedankjes

Berichtdoor trucker op 10 aug 2013 15:25

Door nogmaals via google te zoeken ben ik er achter gekomen dat het hier in Nederland praktisch niet haalbaar is .In Nederland zijn daar de condities geschikt voor geen goede beestjes om de plant te bestuif en. Het was beter geweest beter te zoeken met google.
ieder de beste groeten van Trucker
trucker

0 bedankjes

Keer terug naar Zaaien en stekken