zaailingen

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

zaailingen

Berichtdoor sabrina op 27 maart 2010 20:59

Hoe verzorgen jullie jullie zaailingen.Ik ben nou een tijdje bezig met deze hobby,en het eerste jaar had ik een paar mooie zaailingen,maar ze zijn toch dood gegaan.Vorig jaar ook weer een paar dood gegaan en heb er nog 1 die het overleeft heeft.Nou heb ik zaailingen gekocht maar wil natuurlijk niet dat die dood gaan.ik geef ze niet teveel water(ondanks dat de zaailingen van vorig jaar verzopen zijn)En ik geef ze ook een beetje koemest.Wie kan me tips geven??
sabrina
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 04 okt 2009 15:31
0 bedankjes

Re: zaailingen

Berichtdoor amourath op 27 maart 2010 21:13

Over welke zaailingen heb je het dan? Een musa-zaailing behandel je anders dan een palmzaailing eh?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: zaailingen

Berichtdoor sabrina op 27 maart 2010 21:25

ik heb nou 6 Trachycarpus fortunei zaailingen en ik krijg nog de Phoenix dactylifera,Musa Sikkimensis en Jubaea Chilensis binnen.Die dood zijn gegaan waren de strelitzia reginae en de washingtonia Robusta.Ik heb nou nog 1 strelitzia over.In de woonkamer heb ik nog 2 grote palmen staan en die doen het super goed maar ja die zijn ook al groter hahaha.
sabrina
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 04 okt 2009 15:31
0 bedankjes

Re: zaailingen

Berichtdoor arpad veldhuis op 27 maart 2010 21:53

je kan de fortunei en de jubaea nu buiten zetten en de rest kan als het warmer wordt ook buiten zetten.


gr arpad
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis
 
Berichten: 812
Geregistreerd: 03 aug 2009 10:34
Woonplaats: hengelo ov
57 bedankjes

Re: zaailingen

Berichtdoor sabrina op 27 maart 2010 22:12

ik bedoelde ook meer,wat jullie nog meer doen.Wat voor grond en wat voor mest,ik gebruik nou koemest maar heb ook gehoord dat je als ze groter zijn vloeibaarmest moet gebruiken,maar wat voor mest is dat dan?
sabrina
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 04 okt 2009 15:31
0 bedankjes

Re: zaailingen

Berichtdoor Christophe op 27 maart 2010 22:14

sabrina schreef:ik bedoelde ook meer,wat jullie nog meer doen.Wat voor grond en wat voor mest,ik gebruik nou koemest maar heb ook gehoord dat je als ze groter zijn vloeibaarmest moet gebruiken,maar wat voor mest is dat dan?

Hey Sabrina,

Ik gebruik vloeibare mest voor planten binnenhuis, en koemest voor planten die buiten staan, ongeacht de grootte. Koemest durft wel eens beginnen schimmelen als je het bovenop de potgrond legt in huis, zeker als het op een donkere plaats staat ;)

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: zaailingen

Berichtdoor sabrina op 27 maart 2010 22:18

Ja daar heb ik ook last van gehad schimmel.En volgens mij trekt die schimmel dan ook in de zaailing??
sabrina
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 04 okt 2009 15:31
0 bedankjes

Re: zaailingen

Berichtdoor erna op 27 maart 2010 22:39

Hallo,
Koemestkorrels zijn goed voor bemesting, maar werken wel traag.
Uit ervaring kan ik zeggen, dat als je ze buiten gebruikt, deze best wat vermengt met de bodem, anders komen er heel wat vliegen op af .. ( en wij maar afvragen waarom we plots een vliegenplaag hadden).
groetjes,
Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes


Keer terug naar Zaaien en stekken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten