Hoe nu verder gaan?

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Hoe nu verder gaan?

Berichtdoor willem op 21 apr 2010 22:30

Hallo
Ik wil beginnen met het zaaien van Washingtonia Filifera zaden, maar ik zit nog met wat vragen.
Ik heb een propagator, daar heb ik zilverzand in gedaan en een verwarmingskabel met een thermostaat er op.
De zaden week ik 48 uur in lauw water,en daarna zaai ik ze in een zaaibakje met neem-coir en perlite. deze zet ik dan in de propagator om ze op de juiste temperatuur te houden.
Nu is mijn vraag moet ik op de zaaibakjes een deksel doen om de zaaigrond vochtig te houden, of moet ik daze dagelijks water geven ?
Er word ook vaker gezegd dat je de zaaibakjes moet luchten, wil dit zeggen dat dan de deksel van de zaaibak moet .of moet ik de zaaibakjes dan uit de propagator halen ?

(ik weet ik moet nog veel leren :lol: :lol: )

Willem.
willem
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 16 apr 2010 23:04
Woonplaats: Meijel
0 bedankjes

Re: Hoe nu verder gaan?

Berichtdoor Christophe op 21 apr 2010 22:51

Hey Willem,

Ik span eigenlijk een aluminiumfolie of doorzichtige vershoudfolie over de bakjes om het water in het bakje te houden. Ik laat dan een kleine opening zodat het meeste water toch in het bakje blijft, maar er toch min of meer verluchting is (zo gaat de boel niet stikken ;) )

Veel succes! :D

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Hoe nu verder gaan?

Berichtdoor willem op 22 apr 2010 20:22

Hey Christophe

Bedankt voor de snelle reactie, mijn verwarmingskabel is stuk gegaan en heb nu een nieuwe besteld.
Zodra ik deze heb ga ik direct aan de slag.
ik heb er het volle vertrouwen in.

Willem. 8-)
willem
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 16 apr 2010 23:04
Woonplaats: Meijel
0 bedankjes


Keer terug naar Zaaien en stekken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten