lapalmeraie schreef:Nee, dat is nog iets anders. (oasisblok)![]()
Neem-coir wordt ook wel eens meegegven in van die kleine zaaisetjes; vaak krijg je dan een zakje zaadjes een klein potje en zo'n bruine tablet. Als je de tablet nat maakt zwelt het helemaal op en heb je een potje gevuld met aarde.
Dat er geen voedingsstoffen in zaaigrond zitten heeft er vooral mee te maken dat de plant deze niet nodig heeft. De voedingsstoffen worden in dit stadium nog uit het zaadje gehaald. De overbodige voedingsstoffen zouden alleen maar gaan schimmelen. Vandaar.
Eigenlijk John ben je op een verkeerd moment begonnen met zaaien.
Maar ja, ik snap dat wel hoor; beginnersenthousiasme![]()
De temperaturen liggen nu niet meer zo hoog, maar ook niet laag genoeg dat de verwarming al staat te draaien. De meest ideale periode is jan-feb. Dan draait de verwarming wél veel en zijn de radiatoren ideale plaatsen op de zaaibakjes op te zetten. Ik heb het eens een jaar bijgehouden; soms kwam ik daar zelfs aan de 50°C!![]()
Maar goed. Geen paniek. Laat alles zoals het nu is op een zo warm mogelijke plek.
Misschien dat de verwarming nu wel al 's ochtends even in gang schiet?
De CV ketel is ook een goede plek. Elke keer als je warm water tapt geef je ook de zaaibakjes weer wat warmte![]()
En voor dat je het weet zitten we alweer in hartje winter en komt alles vanzelf goed met de zaadjes.
Vrgr
Niek

Inderdaad, ik dacht alle plantjes zitten in de grond, nu is het tijd om te gaan zaaien en stekken

Wij hebben hier stadsverwarming en in huis hebben wij vloerverwarming, dus ik heb de warmte-minnende al in de meterkast gezet, omdat daar de buizen uit de grond komen van de vloerverwarming.
Eigenlijk is dat de enige plaats waar het eventueel echt warm zou kunnen worden wanneer wij de kachel aandoen.