Kan ik ze ook op watten leggen in een tubberware bakje? ik heb namelijk een Cell Incubator waar de temp constant is. momenteel 34.0C dan leg ik ze op natte watten in het bakje en terug de incubator in.
heb net stiekem nog even gekeken. Er zijn al 7 met een wit puntje. Dat na 2,5Dagen op 34C is dat niet erg snel voor de C. Renda?
ps, dit is misschien wel leuk om te vermelden. Ik heb de zaden laten weken in PALMBIER! hoe toepasselijk. Lees onderstaand bericht maar:
Waar of niet waar?
Het klinkt misschien ongelooflijk maar bier kan worden gebruikt als groeimiddel voor palmen, ook wel bekend onder de naam palmbooster.
Uitleg:
Hop (Humulus lupulus) is één van de basiselementen van bier en het bevat plantenhormonen die ideaal zijn voor palmbomen en de groei stimuleren van de plant en de wortels.
Toepassing:
In werkelijkheid, zijn fytohormonen vooral handig voor in vitro-vermeerdering, stekken of activering van de kieming.
Zodra de plant goed ontwikkeld is, is een conventionele kunstmest goed genoeg want die bevat alle voedingsstoffen die de plant nodig heeft voor een normale groei.
Daarenboven bevat bier meestal suikers en die zouden voor schimmels kunnen zorgen.
Gebruik:
•meng een blikje bier met 5 liter water
•u kunt de plant bespuiten met de oplossing of de grond begieten
•begieten: 1 keer per week tijdens de groeiperiode
•voor het weken van zaden vóór het zaaien
•voor kieming van de zaden: bevochtig het substraat door de oplossing erop te sproeien
Enkel wat ik anders gedaan heb is dat ik het water en het bier allemaal gekookt heb om de bacterie vorming tegen te gaan.
Ermelo is vanaf 's Hertogenbosch nog wel een aardig stukje