Waar halen jullie je palmzaden vandaan?

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Re: Waar halen jullie je palmzaden vandaan?

Berichtdoor banaantje op 21 jun 2010 19:57

ahzo, ja dan zal ik m mss ook eens bellen.

Ma vind het eigenlijk toch al redelijk laat in het jaar om nog zaden te gaan kiemen, of ben ik hier mis in??
Ik zou toch al graag degelijke zaailingen hebben eer het kouder begint te worden om de overwinteringskansen te vergroten. Als ik ze nu bestel en ik tel dan 3 maanden bij (gemiddelde kiemtijd) dan zijn we toch al eind september eer ik kiemers heb en waarschijnlijk al oktober eer ik ah verspenen ben... dat lijkt me toch ook niet ideaal voor het jonge plantje. Vebeter mij als ik mis ben...

groeten
banaantje

0 bedankjes

Berichtdoor AlleZaden op 04 aug 2010 10:22

banaantje schreef:ahzo, ja dan zal ik m mss ook eens bellen.

Ma vind het eigenlijk toch al redelijk laat in het jaar om nog zaden te gaan kiemen, of ben ik hier mis in??
Ik zou toch al graag degelijke zaailingen hebben eer het kouder begint te worden om de overwinteringskansen te vergroten. Als ik ze nu bestel en ik tel dan 3 maanden bij (gemiddelde kiemtijd) dan zijn we toch al eind september eer ik kiemers heb en waarschijnlijk al oktober eer ik ah verspenen ben... dat lijkt me toch ook niet ideaal voor het jonge plantje. Vebeter mij als ik mis ben...

De wintertijd is voor mij juist de tijd om palmen te zaaien. Het laten kiemen en verspenen wil ik altijd voor de lente gedaan hebben, zodat ze in de zomer (na overpotten) een flinke groeispurt kunnen maken. Maar dit is misschien meer een persoonlijke voorkeur.

Groeten,
Herman
AlleZaden
Bedrijven

0 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 04 aug 2010 16:16

123zaden heb ik goede ervaringen mee. levertijd binnen een dag!
Exotischezaden.nl een grote bestelling geplaatst op 24 juli en nu nog niet binnen ! !
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 04 aug 2010 18:47

wsnbm schreef:Exotischezaden.nl een grote bestelling geplaatst op 24 juli en nu nog niet binnen ! !

Ik was daar vandeweek over de vloer, gewoon omdat het op de route lag en op 20 minuten hier vandaan, maar wat mij opviel is dat de muur waar de gripzakjes met zaden hangen, niet al te vol was. Het pakket dat ik daar ter plekke kocht zou oa Nannorhops ritchiana bevatten. Die had 'ie dus niet meer en kreeg Chamaerops humilis cerifera mee.
Als je daar ter plekke gaat halen dan kun je daar niet pinnen, alleen contant betalen.
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor Sodiac op 04 aug 2010 19:03

Ik heb goede ervaringen met het kopen van zaden bij www.Seedo.nl, www.123Zaden.nl en www.TropischNL.nl

Daar waren de leveringen goed en kreeg ik soms zelfs meer dan dat ik had besteld. Ook was de levertijd erg kort.

Bij www.exotischezaden.nl, oftewel Exogarden heb ik een minder goede ervaring.

Erg lang op de bestelling moeten wachten, emails die niet beantwoord worden en een bestelstatus die niet klopt. Zo gaat de bestelling al snel op 'Verzonden', terwijl die in het echt nog niet verzonden is. Tussen het moment van de statusverandering naar 'Verzonden' en de uiteindelijke levering zaten drie weken. Ook stuurt men niet eens even een informatief emailtje dat het wat langer duurt dan normaal. Er zaten wel gratis zaden (bij mij zelfs nog een zakje extra) bijgeleverd en een flesje Nitrozyme.
Sodiac

41 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 05 aug 2010 10:37

Sodiac schreef:
Bij http://www.exotischezaden.nl, oftewel Exogarden heb ik een minder goede ervaring.

Erg lang op de bestelling moeten wachten, emails die niet beantwoord worden en een bestelstatus die niet klopt.

Raar, die man van Exogarden beantwoordde mijn emails binnen twee uur. Maar goed, misschien had hij even niets te doen. :lol:

Sodiac schreef:Er zaten wel gratis zaden (bij mij zelfs nog een zakje extra) bijgeleverd en een flesje Nitrozyme.

Dat kreeg ik niet mee. Misschien dat je deze artikelen gratis krijgt bij online bestellingen?
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor rg14 op 05 aug 2010 11:29

ik heb mijn zaden hier ook vandaan.

ika had 2 zakjes bestelt en kreeg er 2 gratis zakjes bij.
ook duurde het niet lang voor de bestelling er was.
rg14

3 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 05 aug 2010 11:59

Hebben er nog mensen goede ervaringen met seedo.nl? Ik heb een keer contact gehad met deze persoon (vergeten hoe hij heet) en dat was positief. Ik overweeg om hem op de 'Goedgekeurd door Palmvrienden' lijst te zetten :)
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Sodiac op 05 aug 2010 12:05

Tosaman schreef:Dat kreeg ik niet mee. Misschien dat je deze artikelen gratis krijgt bij online bestellingen?

Je krijgt inderdaad één zakje gratis zaden bij elke bestelling en bij een bestelling van 10 euro krijg je ook nog 5ml Nitrozyme in een flesje. Bij mij zat er ook nog een gratis zakje met zaden van de paradijsvogelbloem bij.

Christophe schreef:Hebben er nog mensen goede ervaringen met seedo.nl? Ik heb een keer contact gehad met deze persoon (vergeten hoe hij heet) en dat was positief. Ik overweeg om hem op de 'Goedgekeurd door Palmvrienden' lijst te zetten :)

Ik heb onlangs bij Seedo.nl besteld gehad en ben er tevreden over.
Sodiac

41 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 05 aug 2010 12:14

Dank je voor de tip, zijn er nog tevreden klanten? :)
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Zaaien en stekken