Zaai- en stekgrond, Perlite, coco-peat en neem coir

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Re: Zaai- en stekgrond, Perlite, coco-peat en neem coir

Berichtdoor Tosaman op 11 dec 2010 16:56

Kijk, op de foto hieronder de verwarmde propagator. De binnenkant van het dak is beslagen van de condens.

Afbeelding

Het deksel is er af om te ontluchten. De pot (hoogte 23cm) met potgrond+perlite staat gewoon op de bodem van de propagator. Zonder zand o.i.d. op de bodem, en zonder een stukje plastic over de pot gespannen.
In de pot zitten 10 dadelpitten, van die grote medjoul dadels, gezaaid op 26-10-'10. Op 29-11-'10 kwamen die twee stengels omhoog, die zijn inmiddels 8cm, en linksvoor zie je nog een kleintje. Die kwam vandeweek op en is ongeveer 1,5cm.

Afbeelding

Ik ben ook maar begonnen met de geijkte T.fortunei, W.filifera en bij toeval dadels, ook wel P.dactylifera. Je hebt vrij vlot resultaat en daar is het de meesten om te doen.

p.s. Een tijdje terug had ik nog een tiental fortunei en een tiental filifera zaden over. Die had ik aan kinderen gegeven, puur voor pedagogische doeleinden, en zelfs die koters hebben nu al resultaat. Zonder propagator, maar gewoon op de verwarming gezet.

:thumb_up:
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Zaaien en stekken