ou ik heb het geprobeert om foto's teplaatsen maar het luk niet er woed aan gegeven dat er geen schijf meer is en ik heb foto's verwijder maar hij blijf het aan gevenen en ik als vrouw weet niet hoe ik de schijf leeg kan maken en ik begin er ook niet aan anders haal ik als weg .
Het zaaien van deze planten zit me toch niet mee, ik heb een erg laag kiemingspercentage... zeker al 50 zaden gezaaid en slechts 2 kiemers... Ik laat het overige zaad nog even zitten maar vrees dat daar niks meer uit zal komen, spijtig.
wat raar dat ze niet opkomen bij mij zijn van de 24 zijn er 11 al een plantje en er zijn nog twee laat komentjes die komen nu pas op dus ik vind het niet slecht .
Beste, Ik heb een plumeria staan van ongeveer 2m hoog. Elk jaar 6 maanden bloem. Nu ben ik opzoek naar een andere plumeria om erbij te kunnen zetten. Waar zou ik zo een plantje kunnen kopen en waar kan ik zaden kopen ? Groeten
Ik heb al ieder jaar zaden gekocht op internet en dit lukt goed. Ik heb steeds een goede opkomst. Maar helaas het volgende jaar steeds dood ik krijg er nooit terug bladeren aan. De jonge twijgen worden slap en dat is het dan. Ik heb vorig jaar maar meteen een grote plant gekocht heel goed gebloeid en in de winter in verwarmde serre gezet met minimum 8 gr niet veel water gegeven (zelden) en nu staat de plant er zonder bladeren en het ziet er niet naar uit dat er opnieuw bladeren zullen aankomen. wat doe ik verkeerd? De jonge plantjes stonden binnen (ongeveer bij 16gr) en deze zien er nog triestiger uit maar ik blijf proberen. Is er iemand die ervaring geeft met hoe en wat ik precies verkeerd doe?
Als je de plumeria onder de 15 graden overwinter is de overlevingskans niet groot .In combinatie met een vochtige kluit bij 8 gr is het dan bijna zeker dat hij wegvalt. Ik overwinter zaailingen bij 15 gr en dan valt er wel eens eentje weg dus lager in tempratuur moet je echt niet gaan .Bij plumerias sterven dan meestal eerst de wortels af en daarna valt de plant bovengronds weg Het bijna helemaal droog houden vanaf het moment dat de bladeren eraf vallen , tot eind april is ook belangrijk . Een spintplaag op de top van de plumeria kan er ook voor zorgen dat hij niet uitloopt . Misschien kun je een foto plaatsen.