temp OK dan. Luchtvochtigheid is van minder belang bij het kiemen. dwz, de vochtigheid van je substraat is des te meer essentieel. Folie over potjes, ziplockzakjes, bami/nasi bakken, het werkt allemaal; zelfs mams oude tupperware krijgt nog een meer zinvolle bestemming!
vwb zaaien van cycas: ik heb het een keer geprobeerd, en ik vond het lastiger dan palmen. Ook zijn ze van nature iets trager in de groei dan palmen (goed voor de kleinere ruimte).
Dat wil niet zeggen dat eea moelijk is overigens. Er zijn hier plenty mensen die er hele verzamelingen op na houden en toch vrij stevige beadragen neertellen voor zaden - ik heb een aantal soorten, grotere en zaailingen, maar zaai geen cycads meer.
Als je Cycas revoluta al mooi vind, kijk dan gerust eens verder in cycade-land. Zelf prefereer ik de ander soorten zoals Dioon, Zamia, Macrozamia en vooral Encephalartus.
Mocht je in de buurt wonen: ga eens naar de botanische tuin in Leiden. het is een leuk dagje uit en je kunt je vergapen aan hoe groot en indrukwekkend die dingen worden

Volgens mij zijn er zelfs fotoos van op het forum (link thread hier.....)