Bestelling zadengigant

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Re: Bestelling zadengigant

Berichtdoor Nosferatu op 16 mei 2013 12:53

Zal wel te maken hebben met versheid in combinatie met te weinig aantal zaden zeker... toch jammer van het geld.
Nosferatu

15 bedankjes

Berichtdoor brampalm op 16 mei 2013 21:00

Hallo Jef ik weet niet of je naar haps komt kom dan even lanks bij mij dan krijg je van mij
nieuwe zaden die ik net vers binnen heeft gekregen uit India .en nosferatu als je ook nieuwe.
zaden wild kan je ook even lanks komen als niet kom stuur dan even nee mail naar mij
dan maak ik het goed en dan gaat ik er ook verder op in .
brampalm
Bedrijven

5 bedankjes

Berichtdoor Nosferatu op 16 mei 2013 21:19

Dit was zeker mijn bedoeling niet hoor...

Zoals gezegd zal het wel deels mijn fout zijn door te weinig aantallen te zaaien.

Ik vind het wel knap van je om zo een voorstel te doen, maar nogmaals dat was men bedoeling niet. Ik geef gewoon mijn bevindingen.

De service was trouwens uitstekend.
Nosferatu

15 bedankjes

Berichtdoor kenbeimer op 26 mei 2013 09:35

Tot nu toe nog steeds tevreden met zadengigant, al heb ik geen geluk met palmen, doe vast iets verkeerd. (ze kiemen niet)

Eucalyptus kiemen wel, maar gaan meestal vroeg dood, ook moeilijk dus. Heb nu één succesvolle Eucalyptus staan (Preissiana) en ben druk bezig nog wat Caesia te kweken, als ze het deze keer wel halen. :P

Vleesetende planten had ik heel slechte ervaring mee, nu blijkt dat op Perliet zaaien een slecht idee is. Ik zaai meteen op turf en zorg dat de ondergrond al vanaf het begin super en super vochtig en nat is en zaai hier vervolgens op en de dagen erna vochtig houden met plantenspuit. Geheel afdekken met folie om verdamping tegen te gaan.

Drakenbloedboom is het makkelijkst! Een opkomst van meer dan 50% van de gezaaiden. Tot nu toe nog nooit een zaailing stuk gegaan, want het zijn planten die heel veel kunnen hebben. :)

Heb ook bamboe in de tuin, afkomstig van zadengigant. :)
Hobbyist in kweken van planten vanaf het zaadje. Eenmaal opgegroeid gaan ze in de verkoop in 50% van de bruto inkomsten gaan naar mijn stichting OKids; www.oldenzaalkids.nl
kenbeimer

1 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Zaaien en stekken