alle kiembakjes zijn gevuld met : div. cannazaden en knollen , colocasia , Paulownia tomentosa , Dendrocalamus hamiltonii , Echium fastuosum , Gunnera manicata , Tetrapanax papyrifera , gember , en nog een 140 bloemknollen knollen (uit de aldi) , en nog de dicksonia zaailingen van vorig jaar optrekken in een klimaatkast . Nu nog de zon zodat alle planten de tuin in kunnen uit de overvolle winterberging : palmen , tertrapanax , boomvarens , musa's , ... en doen voel ik me weer thuis in eigen tuin .
Dit zijn zaailingen van Ephedra sinensis. Snelle groeier en kiemde reeds al na 1 dag. Lichtkiemer, veel warmte nodig bij het kiemen en de pH ligt rond de 8 - 8,5.
Omdat mijn palmzaden avontuur gedeeltelijk mislukt was heb ik supermooie jonge palmen bij Ed's Palmenfarm gekocht, die krijgt voor zijn inspanningen en know-how van mij een bedankje.
Bijlagen
2 weken na het zaaien: Ephedra sinensis
IMAG0535.jpg (57.01 KiB) 5973 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door Bellanda op 26 maart 2013 22:47, in totaal 1 keer bewerkt.
Inmiddels zijn alle Ricinus communis zaden gekiemd. Een aantal die niet in de propagator stonden en niet wilden kiemen waren binnen één dag in die propagator wel gekiemd. Wat een beetje warmte kan doen..
Verder één Fatsia polycarpa (maar één ) en weer verschillende pepers.
Nu ook zaden van de Encephalartos lebomboensis, E. natalensis, E. aemulans, E. msinganus, E. hildebrandtii en E. altensteinii gezaaid. Hopen dat die uitkomen!
De Ensete Ventricosum zijn al een tijdje opgepot. Bij de Copernicia Alba beginnen nu met de zonnewarmte eindelijk groene sprieten boven te komen. Het bakje zat al een hele tijd vol met wortels. Hij schijnt ook een letterlijke pottenbreker te zijn.