Opkomst zaden RarePalmSeeds

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Re: Opkomst zaden RarePalmSeeds

Berichtdoor veronique op 25 apr 2012 16:59

Ruud schreef:Heb je niet een paar zaadjes voor mij
Misschien lukt het mij dan ook

Nog een reden voor een feestje, na 4 jaar tevergeefse pogingen heb ik vandaag voor het eerst een kiemer van de musella lasiocarpa. Deze komt ook nog eens van zaden van eigen oogst! :D
[/quote]

De aanhouder wint zou k zo zeggen :thumb_up: succes ermee :D
veronique

62 bedankjes

Berichtdoor Ruud op 25 apr 2012 17:55

Ruud schreef:Eindelijk na 10 dagen tussen de watten hebben er twee een worteltje
Het gaat dus lukken
Ik laat ze nog even iets groter worden en doe ze dan in de stekgrond :applaus:

Het zijn er nu 4
De andere 10 nog niks geduld dusss
Het lekkerste is toch altijd een Palmke in de hand
Ruud

10 bedankjes

Berichtdoor Tom op 21 mei 2012 13:23

Moneytree schreef:Ik ga nog niet te hard juichen maar als ik de foto's hier bekijk dan lijkt het erop dat mijn diksonia antarctica ontspoord is. Er is en lichte groene waas zichtbaar daar waar de sporen op de grond liggen. :P

Greetszzz,

Moneytree

Hey hoe gaat het nog met de kleine antarticas had je nog andere soorten die je had gezaaid? Vanmiddag heb ik nog eens gekeken en na lange tijd zie ik nu pas dat er een paar kleine cyathea alata opkomen en 1 Dicksonia thyrsopteroides

Mvg tom
Tom

0 bedankjes

Berichtdoor Moneytree op 21 mei 2012 14:42

Ik had alleen de antarcticas gezaaid.

Gaat super met ze, alle bakken zijn groen en er staan er al diversen met een eerste blaadje omhoog :thumb_up:

Zelfs in het potje waarin ik het zakje had uitgespoeld zijn de eerste beginselen te zien :) (Ben nou eenmaal Hollander (a) :fluiten: )

Het grootste wonder mag ik wel de twee bakken noemen die ik in mijn prop op een verhoging had gezet zodat ze de luchttemp van ca. 23 graden zouden krijgen, zoals elders op het forum te lezen was mijn prop op hol geslagen waardoor er een temp van 43 graden tevoorschijn kwam, de luchttemp was dik 37 graden :? :shock: dus twee bakken hebben een aantal dagen 37 graden gehad, maar echter met wat achterstand zijn deze bakken dus ook prachtig groen geworden :mrgreen: :thumb_up:

Nu komt het wachten tot ze groot genoeg zijn om te verspenen.

Greetszzz,

Moneytree
Moneytree

1 bedankjes

Berichtdoor Tom op 21 mei 2012 19:06

Moneytree schreef:Ik had alleen de antarcticas gezaaid.

Gaat super met ze, alle bakken zijn groen en er staan er al diversen met een eerste blaadje omhoog :thumb_up:

Zelfs in het potje waarin ik het zakje had uitgespoeld zijn de eerste beginselen te zien :) (Ben nou eenmaal Hollander (a) :fluiten: )

Het grootste wonder mag ik wel de twee bakken noemen die ik in mijn prop op een verhoging had gezet zodat ze de luchttemp van ca. 23 graden zouden krijgen, zoals elders op het forum te lezen was mijn prop op hol geslagen waardoor er een temp van 43 graden tevoorschijn kwam, de luchttemp was dik 37 graden :? :shock: dus twee bakken hebben een aantal dagen 37 graden gehad, maar echter met wat achterstand zijn deze bakken dus ook prachtig groen geworden :mrgreen: :thumb_up:

Nu komt het wachten tot ze groot genoeg zijn om te verspenen.

Greetszzz,

Moneytree

Azo dan heb je geluk :D nu is het idd wachten tot ze wat groter zijn om te verplanten ik heb vorig weekend enkele kleine medularisen verplant. ik dacht dat er nog iemand was die dicksonia thyrsopteroides had vraag me af wie het is hmmm

Mvg Tom
Tom

0 bedankjes

Berichtdoor zezinho op 23 mei 2012 12:13

Ik had die, maar daar is niks van voortgekomen. 6 maanden geduld kon ik er niet voor opbrengen en heb ze na 4 maanden weggekieperd. Stonden nochtans op 24° en licht, zou dus zeker geen vier maanden mogen duren eer er leven te zien is.
Had met zelfgeoogste sporen van C. Cooperii meer geluk, daar kwam het eerste groen reeds na 2,5 week en zijn reeds een tijdje verspeend. Dus ik veronderstel dat de sporen allesbehalve vers waren, zoals het overgrote deel van mijn bestelling bij RPS (en niet alleen bij mij slechte resultaten als ik de reacties hier bekijk) . Enkel mijn Pritchardii's waren een succes. Dus mij zie je geen sporen of zaden meer bestellen bij RPS.
groeten
Wilfried
zezinho

95 bedankjes

Berichtdoor Tom op 23 mei 2012 19:01

Aso ja die van mijn staan op de vensterkas en staan niet in mijn weg dus heb ik ze laten staan en ik zag nu paar dagen geleden dat er kleine varentjes opkomen hopen dat het de juiste soort zal zijn want ik heb van ro vernomen dat het niet altijd klopt wat ze van sporen verzenden nuja we zullen zien

Grts tom
Tom

0 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 23 mei 2012 19:26

Een beetje inside information betreft RPS: RPS is de grootste zaden leverancier ter wereld en raad eens waar alle bekende zaden leveranciers het grootste gedeelte van hun zaden vandaan halen? juist RPS, als het bij hun niet vers is dan is het bijna nergens anders vers.
Als je Tobias Spanner ( RPS) een mail stuurd dat je geen opkomst hebt of een ander probleem krijg je bijna altijd een nieuwe lading toegestuurd of vervangende zaden.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 24 mei 2012 00:36

Maar het zal dan wel een ander verhaal worden wanneer christophe namens een heel forum de slechte opkomst meld ben ik bang. :lol:
Maar inderdaad, veel leveranciers halen daar hun zaden. Je moet dus gewoon geluk hebben met je kiempercentage's en het zal bij een ander vaak niet beter zijn..
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor Rob op 24 mei 2012 22:22

ben anders best happy met de opkomst:
Van alle soorten heb ik alleen bij de euterpe edulis een vrij matige respons (1 op 50). De andere helft staat inmiddels ook in de oven.

De pritchardia was echt een hit evenals de andere tropische soorten, waarvan de heterospathe wel een soort van gras lijkt dat niet weg wil.

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Vorige
Volgende