koubehandeling...?

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

koubehandeling...?

Berichtdoor Densco op 03 maart 2013 19:15

Goedendag allemaal,

Ik had een vraag ivm ruimte gebrek in koelkast hihihih, kan ik de zaden die koubehandeling nodig hebben ook gewoon zonder aarde of wat dan ook in de koelkast leggen ? Want ik zie het niet zo zitten om voor elk bakje aarde ruimte te maken of met nat papier te werken, en dan krijg ik ook nog is bonje met me vriendin denk ik hahaha

Dank jullie wel alvast !!
Densco

0 bedankjes

Re: koubehandeling...?

Berichtdoor s.janssen op 03 maart 2013 20:11

Ik heb hier ook diverse soorten (exotische) bomen die een koude behandeling nodig hebben zoals Sequoia. Die laat ik in het zipzakje liggen in de koelkast voor een maand ;)

Gaat prima!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Re: koubehandeling...?

Berichtdoor GeL op 04 maart 2013 21:39

Ik heb toch al gemerkt dat droog stratifieren niet hetzelfde is als vochtig stratifieren. Ik heb de test eens gedaan, de helft van de zaden droog in een ziplock zakje en de andere helft zoals voorgeschreven lichtvochtig in een gesloten potje. De laatse kwamen probleemloos op de andere helemaal niet. Als ik mij niet vergis waren dat toen PawPaw zaden.

Momenteel doe ik hetzelfde experiment met Lapageria rosea, ik ben in (hopelijk blijde) verwachting :thumb_up: .

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Keer terug naar Zaaien en stekken