Trachy. F. zaaien

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Trachy. F. zaaien

Berichtdoor funeralroosjes op 23 apr 2013 12:11

Beste palmvrienden,

Het is misschien niets nieuws dat ik doe, dit zullen hoogst waarschijnlijk al meerdere mensen gedaan hebben maar voor mij is het toch iets dat ik nog nooit gedaan heb en eens graag wil uitproberen 8-)

Ik heb hier op het forum trachy zaden gekocht en nu ga ik er zoveel mogenlijk laten kiemen hé :)
Ik heb vandaag 18 zaden in pot gedaan met aluminiumfolie erover en op kamerthemperatuur weggezet, binnen een goeie maand dus rond 23/05 ga ik eens kijken of er al gekiemd zijn. (Moet ik trouwens nog kijken of het nog water nodig heeft of gewoon zo laten?)

Morgen ga ik een ander deel van de zaden in de volle grond planten. Moet daar iets mee gebeuren? plastiek of een serretje erover?

Ik hou jullie nog op de hoogte!

Groeten,
Nicola
funeralroosjes

1 bedankjes

Re: Trachy. F. zaaien

Berichtdoor junglegarden op 23 apr 2013 14:37

Wat bij mij goed werkte tegen rotting/schimmels was eerst de zaden een weekje in de (bijv.) zonnebloemolie leggen en daarna zaaien, in de koude kas is daarna zo goed als alles ontkiemd en weet me nu al geen raad meer met al die honderden zaailingen 8-)

gr. Jaap
junglegarden

11 bedankjes

Re: Trachy. F. zaaien

Berichtdoor funeralroosjes op 23 apr 2013 23:02

Oke bedankt! :thumb_up:

Groeten,
Nicola
funeralroosjes

1 bedankjes

Keer terug naar Zaaien en stekken